سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح گلخانه‌های استان ۵۵ هکتار است که به سه برابر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 18 October 2022

علی چاله‌چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: افزایش سه برابری سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه با برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده، در دستور کار است و اکنون سطح آن حدود ۵۵ هکتار می‌باشد و ایجاد حداقل ۱۵۰ هکتار دیگر گلخانه در دست اجراست.

وی در ادامه افزود: از مزایای کشت گلخانه‌ای کاهش هزینه‌های تولید، حفظ منابع پایه و با توجه به خشکسالی چند سال گذشته کاهش مصرف آب است، اشتغال ۱۲۰۰ نفری در گلخانه‌ها از دیگر مزیت گلخانه‌ها از جمله بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

با کشت گلخانه‌ای کاهش محصولات هم جبران می‌شود و مهمترین مشوق در این زمینه کاهش سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران در بخش گلخانه می‌باشد.

وی گفت: حداکثر مدت تأمین مالی تسهیلات ۹۶ ماه شامل دو سال مشارکت، یک سال تنفس و پنج سال بازپرداخت و سود تسهیلات ۱۲ درصد می‌باشد.

وی رفع موانع و مشکلات توسعه گلخانه‌ها در استان کرمانشاه را با همکاری معاونت تولیدات گیاهی، امور اراضی و نظام مهندسی کشاورزی به شکل جدی ممکن دانست و گفت: گلخانه‌ها در کرمانشاه با توجه تغییر شرایط اقلیمی و سود‌آور بودن و نقش آن در افزایش در آمد کشاورزان لازم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار