میوه و سبزی تازه به قیمت جان مردم؛
ز اهالی قزوین که سراغ سبزی و میوه تازه را بگیری نشانی همه یکسان خواهد بود، فارسیان روستایی کوچک در چند کیلومتری شهر که به محصولات خوب کشاورزی نظیر سبزی ومیوه تازه مشهور است و بخش قابل توجهی از سبزی بازار قزوین و حتی شهرهای اطراف را تامین می کند.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 08 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین، قرار گرفتن این روستا در مسیر بهشت فاطمه(ص)-آرامستان - قزوین سبب شده که تا این جاده پنج شنبه های شلوغی را به خود ببیند و افرادی که برای زیارت اهل قبور خود پنج شنبه بعد از ظهر به آرامستان شهر می روند در مسیر از سبزیجات تازه و میوه های این روستا استفاده خریداری میکنند.

خرید مستقیم از زمین کشاورزی و باغات میوه از علایق مشترک همه انسان هاست ولی تا زمانی که مشکلی برای دیگران ایجاد نکند و مزاحمتی برای مردم نداشته باشد اتفاقا تهیه میوه و سبزیجات تازه برای سلامتی نیز بسیار مفید است اما ماجرا این جاست که به دلیل حضور گسترده مردم و علاقه مندی زیادی نا خود آگاه در طی 2 سال گذشته بازارچه ای از محصولات کشاورزی مردم توسط کشاورزان درحاشیه این جاده شکل بگیرد.

بازارچه میوه و سبزیجات تازه که در حاشیه این جاده کم عرض و البته پر رفت و آمد شکل گرفته تردد در این مسیر بسیار شلوغ را برای مردم دشوار کرده است.

از سوی دیگر نداشتن شانه خاکی در این جاده و از طرفی توقف خودروها برای خرید از کشاورزان سبب شده است تا بخش زیادی از جاده در تصرف خودروهایی باشد که قصد خرید دارند و هر پنج شنبه مردم روستای فارسیان و افرادی که برای زیارت اهل قبور آمده اند ترافیکی سنگین و چند ساعته را تحمل کنند.

همه این ها البه مشکلی نخواهد داشت تا زمانی که امنیت جانی افراد حفظ شودکه البته همین شلوغی ها تاکنون سبب ایجاد تصادفات فراوانی در این جاده بوده است.

حدود 40 روز قبل روز پنج شنبه و درست در میان همین بازارچه در اثر همین شلوغی و بی احتیاطی هایی که ناشی از تردد مردم در بین جاده برای خرید شده است مرد میانسالی که پدر یک خانواده بود جان باخت، البته حضور خانواده قربانی در محل و متلاشی شدن بازارچه تنها برای یک هفته این حادثه خونین را به یاد همه آوردو پس از آن دوباره فعالیت در بازارچه از سر گرفته شد.
اگرچه این بازارچه از سوی شهرداری به عنوان یک بازارچه رسمی شناخته شده نیست ولی هر پنج شنبه در این مسیر شکل می گیرد بدون این که نظارت خاصی بر آن حاکم باشد و مکانی برای سوء استفاده عده دیگری شده تا محصولات خودرا به نام محصولات باغ های فارسیان به مردم بفروشند.

تصادفات هر پنج شنبه در این مسیر نیز از بدیهیات جاده فارسیان است و بخش قابل توجهی زا تاکسی های خطی مسیر قزوین و فارسیان از این ماجرا به شدت ناراحت هستند.

فرهادی از فروشندگان این بازارچه است او میگوید: بالاخره ما کشاورز هستیم ودوست داریم محصولات خود را به دست مشتریانی که تقاضای خرید دارند برسانیم اگر من نفروشم از مزرعه کناری من خرید می کنند.

خانم ناظری نیز که در این بازارچه با او روبه رو می شوم می گوید: همه افراد دوست دارند تا از این مزارع خرید کنند این وظیفه شهرداری است که برای مردم بازارچه درست کند تا مشکلات این شکلی برای کسی پیش نیاید. اگرچه ترافیک زیادی در این جاده است اما خیلی از ما ترجیح می دهیم از سر مزرعه خرید کنیم تا مغازه های داخل شهر.

به هر حال ماجرای این جاده مرگ بیش از 2 سال است که گریبان گیر مردم روستا و اتومبیل های عبوری از این جاده شده است و نیاز جدی است تا شهرداری در زمینه برخورد با ایجاد کنندگان این بازارچه و یا تعیین مکان مناسبی برای حضور کشاورزان برای عرضه محصولاتشان اقدام کند تا شاید دیگر شاهد اتفاقات ناگوار هر هفته در این جاده نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار