مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سامانه ثبت احوال ضروری است، گفت: بسیاری از خدمات دولتی و نهادها براساس آدرس ثبت شده در سامانه ثبت احوال ارایه می شود، بنابراین شهروندان حتما در صورت تغییر نشانی؛ آدرس محل سکونت خود را در سامانه ثبت احوال اعلام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 19 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صادق خدادی» افزود: اگر فردی محل سکونت ثبت شده اش تغییر کند، مطابق قانون باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد.

وی گفت: افراد برای ثبت تغییر نشانی، نیاز نیست که به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند بلکه از طریق سایت سازمان ثبت احوال و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد کنند و در کمتر از پنج دقیقه تغییر محل سکونت خود را ثبت کنند.

خدادی اضافه کرد: افراد می توانند به صورت رایگان، نشانی جدید خود را از طریق درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت کنند زیرا این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس همه افراد است.

وی همچنین گفت: بسیاری از خدمات ادارات مانند استعلام بانک های عامل، راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پست، و دیگر ارگان ها سرویس دهی خود را طریق نشانی ثبت شده در ثبت احوال افراد اریه می دهند، بنابراین افراد باید آخرین آدرسی که در حال حاضر در آن سکونت دارند را در پایگاه ثبت احوال ثبت کنند.

سالانه ۲۴ هزار جا به جایی در استان کرمانشاه صورت می گیرد

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه سالیانه به طور میانگین ۲۴ هزار خانوار در استان جابه جا می شوند، گفت: اما در سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مورد تغییر آدرس در ثبت احوال استان اعلام شده است.

خدادی تشریح کرد: ثبت آدرس شهروندان در سامانه ثبت احوال؛ مبنای بسیاری از برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های مسئولان و دستگاه های اجرایی برای آموزش، بهداشت، میزان مهاجرت فرستی و مهاجرت پذیری، اشتغال و بیکاری، آمار مختلف اقتصادی و ابعاد امنیتی است که با تجزیه و تحلیل داده های آن؛ گزینه های تصمیم گیری را برای مسئولان تسهیل می کند.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان برای دریافت خدمات بهتر از دولت، شهروندان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام نمایند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و ۲ هزار ۶۲۲ روستا در غرب ایران واقع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار