سرپرست اداره کل ورزش و جوانان البرز گفت: پروژه سالن شش هزار نفری کرج تا هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 22 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» بهزاد فروغی با اشاره به عملکرد ورزش و جوانان استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ورزش و جوانان استان البرز کما فی السابق و با سرعت و قدرت بیشتری حرکت خود در مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه داده است.

وی با اشاره به پروژه های ورزشی افتتاح شده در این مدت عنوان کرد: در طی دولت سیزدهم ۴ باب زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در عرب آباد، نساء، مورود و نظرآباد افتتاح و به بهره برداری رسیده و تکمیل پروژه های نیمه کاره استان نیز با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

فروغی به پروژه مهم سالن شش هزار نفری انقلاب اسلامی کرج اشاره کرد و افزود: پیرو سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان البرز، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای سالن شش هزار نفری مصوب گردید و از آنجایی که این پروژه در لیست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است از محل اعتبارات سال جاری این شرکت نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای آن اختصاص یافت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیش بینی زمان افتتاح سالن شش هزار نفری، گفت: طی بررسی های به عمل آمده و بر اساس عملیات اجرایی باقیمانده، اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این سالن مورد نیاز است که به زودی و با برگزاری نشستی با حضور دکتر عبدالهی استاندار البرز و دکتر یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، تأمین مابقی مبلغ مورد نیاز مصوب و برای آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اضافه کرد: به طور کلی با توجه به این شرایط، پیش بینی بنده برای افتتاح پروژه سالن شش هزار نفری انقلاب اسلامی کرج هفته دولت و یا نهایتا دهه فجر سال ۱۴۰۲ است.

وی وضعیت سرانه ورزشی استان را نامطلوب ارزیابی و عنوان کرد: استان البرز به دلایل مختلف از جمله نوپا بودن، مهاجرت پذیری، رشد جمعیت و ... از لحاظ سرانه ورزشی جزو استانهای رده پایین کشور قرار دارد، به صورتی که میانگین ایده آل سرانه ورزشی کشور یک متر است و هم اکنون در استان البرز تنها ۴۵ سانتی متر است.

فروغی ارتقای سرانه ورزشی استان را از مهم ترین وظایف و تکالیف این اداره کل دانست و گفت: یکی از تدابیری که در این خصوص اندیشیده ایم و خوشبختانه با مساعدت استاندار محبوب و ورزشی استان نیز روبرو شده، این است که طی رایزنی و تعامل با اداره کل راه و شهرسازی و همچنین اداره کل منابع طبیعی، زمین هایی که شرایط کاربری ورزشی دارند با سهل الوصل ترین حالت ممکن در اختیار خیرین ورزشی ساز قرار گیرد.

وی در ادامه به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره و عنوان کرد: در طی دولت سیزدهم ۲۰۰ میلون تومان تسهیلات در حوزه آسیب های اجتماعی از طریق معاونت فرهنگی و امور جوانان پرداخت و همچنین در حوزه ورزش و ارائه تسهیلات به باشگاه های ورزشی نیز ۲۵ مورد با میانگین هر باشگاه ۳ نفر (مجموعا حدود ۷۵ نفر) برای وام اشتغال به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز افزود: در حوزه جوانان نیز البرز از استان های پیش گام کشور بوده و سازمان های مردم نهاد بسیاری در آن فعال هستند و از همین رو احداث حداقل یک خانه جوان در هر شهرستان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی این استان را مملو از استعدادهای ورزش دانست و بیان کرد: باتوجه به پیوستگی امر استعدادیابی در سنین پایین در نظر داریم تا با تعامل و پیرو مذاکره شفاهی با آموزش و پرورش، طی برنامه ریزی های صورت گرفته، این امر با هماهنگی مربیان حرفه ای هیئتهای ورزشی در مدارس صورت گیرد.

فروغی خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته به ویژه قبل و در زمان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نیز مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان، با تمام ظرفیت در اختیار هیئتهای ورزشی استان قرار گرفت و این روندی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  علاوه بر استعدادیابی، پرورش و حمایت از قهرمانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تأکید کرد: در راستای حفظ و حمایت از قهرمانان جهت حضور پر رنگ در میادین ملی و بین المللی، در تلاشیم تا با تعامل فدراسیون ها و هیئت های مرتبط نیاز سنجی های لازم را انجام داده و در حد توان و با کمک گرفتن از ظرفیت های داخلی و خارج از سازمان در حل مشکلات سخت افزاری و رفع مشکلات شخصی این عزیزان مثمر ثمر واقع شویم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اضافه کرد: قطعا با کمک امام جمعه محترم استان، استاندار محبوب و ورزشی و نمایندگان دلسوز استان در مجلس شورای اسلامی، ابتدا برای حل مشکلات حرفه ای و تمرینی قهرمانان و سپس در زمینه معیشت، اشتغال و ... این عزیزان گام خواهیم برداشت.

وی در ادامه به دستاوردهای ورزش استان در طی دولت سیزدهم اشاره و عنوان کرد: از جمله مهم ترین موفقیت ها و دستاوردهای ورزش استان در دولت سیزدهم می توان به میزبانی مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره، برگزاری دهها رویداد ورزشی در سطح مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری بالغ بر ۳۵۵۰ مسابقه ورزشی در سطح داخلی، تجلیل از قهرمانان رشته های مختلف بازیهای جهانی و آسیایی و حضور پر رنگ تیم های البرز در المپیاد استعدادهای برتر کشور و کسب عنوان هفتم در بین ۳۱ استان، اشاره کرد.

فروغی افزود: تسریع در امور اداری ثبت و صدور مجوز باشگاه ها نسبت به قبل و صدور بیش از ۴۰۰ مورد جواز باشگاه های ورزشی خصوصی نیز در این دوره صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت کم نظیر در مسابقات کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه که از کل کاروان اعزامی کشورمان ۱۵ درصد و از مدال های کسب شده ۲۳ درصد مدال ها سهم استان البرز بود، از دیگر دستاورهای مهم ورزش البرز در طی حدود یکسال گذشته است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در پایان و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حضور تیم های لیگ برتر چه اثری بر ورزش استان دارند تصریح کرد: قطعا انتقال باشگاه های بزرگ و نامدار به استان البرز در شرایطی که با تمام ظرفیت، امکانات و تیم های آن ها صورت گیرد، اثرات مثبتی بر توسعه ورزش استان خواهد داشت و هم جوانان البرز و هم خود باشگاه ها از منافع زیادی برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: البته حضور باشگاه های بزرگ در البرز به معنای بی توجهی و در حاشیه قرار گرفتن سایر باشگاه های استان نیست و اولویت ما در ابتدا حمایت و پشتیبانی از تیم های بومی البرز و سپس استفاده از امکانات و ظرفیت باشگاه های بزرگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار