مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: 2 هزار مبلغ در ایام محرم و صفر به سراسر استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 10 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: محرم هرسال فرصت بازخوانی، یادآوری و آشنایی با حادثه عاشورا است و سه رویداد منطق و عقلانیت، عاطفه و احساس و عزت و حماسه را رقم می‌زند.

وی افزود: فرصت تبلیغی ماه محرم، تأثیرگذارترین مسئله فرهنگ‌ساز در میان سایر فرصت‌هاست و گسترش فرهنگ دینی، تبلیغ و ترویج ارزش‌های الهی، فرهنگسازی برای امر به معروف و نهی از منکر و برکات ماه محرم باید در سطح جامعه نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در ایام دهه اول محرم امسال 2 هزار مبلغ به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 800 مبلغ آقا و 200 مبلغ خانم هستند، 200 نفر از این مبلغان در مشهد و 1800 نفر دیگر در سایر شهرستان‌های استان هستند.

مرویان حسینی تصریح کرد: در دهه اول محرم سال گذشته هزار و 750 مبلغ به شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی اعزام شدند و آمار مبلغان اعزامی امسال افزایشی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی تأکید کرد: تبلیغ رسالت انبیاء الهی و جاری کردن روح دیانت در همه بسترهای عمومی جامعه در دستور کار قرار گرفته و بزرگترین مراسم عزاداری مسلمانان در روزهای تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی شکل می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره بر اینکه در شش دهه محرم و صفر برنامه‌های تبلیغی در استان داریم، گفت: اوج برنامه‌های تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر است.

مرویان‌حسینی گفت: هفت همایش در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و مداحان و شاعران آئینی به مباحث خود می‌پردازند و 40 ارزیاب هم بررسی آثار و برنامه‌ها را دارند که ضمن تقدیر از برترین‌ها تذکرات لازم به کسانی هم که دارای اشکال هستند داده می‌شود.

وی افزود: محتوای تبلیغی لازم در حدود 100‌صفحه گردآوری شده که در اختیار مبلغان اعزامی قرار می‌گیرد و از مبلغان می‌خواهیم که با ارتباطی گرم و صمیمی با جوانان برخورد کنند و آموزه‌های عاشورا را با زبان روز به آنان بیاموزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر‌اینکه اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات کشور بوده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم بر این مهم تأکید داشتند و در همین راستا کتابچه‌ای در اختیار مبلغان اعزامی قرار می‌گیرد و تقاضا داریم که جلسات تبلیغی دهه اول محرم با تلاوت قرآن مجلسی آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار