کد خبر: ۱۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 10 October 2015
علی ترکاشوند شهردار شهرستان کرج تاکید کرد که مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و مبارزه با متخلفان در این زمینه با جدیت ادامه دارد، لذا با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این کلانشهر را با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: یکی از این اقدامات طی 6 ماه گذشته خریداری و تخریب 30 بنای ناپایدار در اراضی پارک 72 هکتاری بوده است.

شهردار کرج تأکید کرد: طی چند ماه گذشته ستاد ساماندهی در کلانشهر کرج، تملک و تخریب املاک و بناهای ناپایدار واقع در اراضی ارتفاعات بالای 1400 متر منطقه اسلام آباد تشکیل شده است که بالغ بر 72 هکتار مساحت دارد.

ترکاشوند بیان داشت: در این راستا حدود 4 هزار و 250 ملک اعم از مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری را در خود جای داده است.

وی در ادامه سخنان خود از تسطیح، آواربرداری و پاکسازی 2.5 هکتار از اراضی آزادسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر پیشگیری از ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی، از امکان تصرف اراضی و وقوع ساخت و ساز غیرمجاز نیز جلوگیری می‌کند.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: طی دو دهه اخیر و با صرف اعتباری بالغ بر میلیاردها تومان نسبت به آزادسازی حدود 69 هکتار از اراضی پارک 72 هکتاری اقدام شده است.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار و 250 بنای ناپایدار تملک شده، خریداری 300 بنای باقیمانده نیز به جد پیگیری می‌شود که با توجه به بودجه‌های کنونی، پیش‌بینی می‌شود ظرف سه سال آتی محقق شود.

شهردار کرج در ادامه سخنان خود از آغاز طرح مطالعه طرح تفضیلی اراضی پارک 72 هکتاری در کلانشهر کرج خبر داد و گفت: با انجام مطالعات و اجرایی کردن طرح ها در این پارک و با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم در آینده شاهد احداث فضاهای تفریحی، تجاری، گردشگری و خدماتی در محدوده عنوان شده باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار