استاندار البرز گفت: ده میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی محور چینه ساوجبلاغ هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 26 April 2023

به گزارش «تابناک البرز» افتتاح گازرسانی به واحدهای صنعتی شهرستان ساوجبلاغ با حضور مجتبی عبدالهی استاندار البرز، حجت الاسلام مختاری امام جمعه ساوجبلاغ، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، محمدرضا البرزی فرماندار ساوجبلاغ، سرهنگ محمد جان‌محمدلو فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوجبلاغ و سایر مدیران استانی و شهرستانی در محور چینه و کوی یاران انجام شد.
مجتبی عبداللهی استاندار البرز در خصوص این پروژه گفت: عملکرد یکساله گاز استان البرز مطابق با سی چهل سال گذشته است و بالغ بر ده میلیارد تومان برای این دو محله و سی مجموعه اعتبار و هزینه صرف شده و بیش از اینها صرفه جویی در ذخایر نفت سیاه و گازوئیلی که به عنوان سهمیه به این مجموعه‌ها داده می‌شد انجام شده است.
وی افزود؛ ۱۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار از وزارت نفت و شرکت گاز برای گازرسانی نقاط صعب‌العبور استان مانند روستاهای دورافتاده آسارا و طالقان که فاقد گاز بودند اختصاص داده شد و پنجاه درصد این نقاط در طی یک سال گازدار شدند و ان‌شاءالله تا ماههای آینده این استان به عنوان استان سبز مطرح خواهد شد.
عبداللهی با اشاره به اینکه مدیران استان البرز مصمم هستند که کارهای باقی مانده از گذشته در حوزه‌های مختلف را برطرف کنند اظهار داشت، حوزه‌هایی مانند سرانه بیمارستانها، مدارس و مجموعه‌های آموزشی، جاده‌ها و دسترسی ها، آب، برق و گاز از بخشهایی هستند که مدیران ما از هیچ کوششی برای پیشبرد و تعالی این حوزه‌ها دریغ نمیکنند.
وی تصریح کرد؛ تعریض جاده قدیم کرج به قزوین در دستور کار استانداری است تا این جاده نیز به زودی ایمن‌سازی، زیباسازی و بهسازی شود.
محمدرضا البرزی فرماندار ساوجبلاغ نیز در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: از شش ماه پیش طرح گازرسانی به این مجموعه‌ها شروع شد و بیش از سی واحد تولیدی و صنعتی در محور چینه و کوی یاران در ساوجبلاغ گازرسانی شد و از این طریق معادل ۲ میلیون لیتر در سوخت نفت و گاز صرفه جویی میشود و دولت از پرداخت ماهانه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان سوبسید معاف میشود و این میزان سوخت به ذخایر نفت و گاز کشور افزوده میشود و با صادرات به کشورهای منطقه و متقاضیان گاز ایران مبلغی معادل ۶۰ میلیارد تومان ماهانه درآمد ارزی دولت افزوده خواهد شد.
وی افزود؛ این پروژه که از پروژه‌های مهم دولت کنونی است در کمترین زمان ممکن به سرانجام رسید و از امروز بیش از ۳۰ واحد گازدار شدند.
علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: مجموعه روستاهای ما در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ سبز هستند و تنها یک روستا به نام بریانچال در شهرستان ساوجبلاغ فاقد شبکه گازرسانی است، در طالقان نیز بیش از ۵۲۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شده که از دو سال گذشته در روستاهای بالاطالقان و پایین طالقان عملیات اجرایی گازرسانی انجام میشود و به فضل الهی نهایتا تا پاییز امسال غرب استان البرز سبز خواهد شد و گازرسانی‌ها به اتمام خواهد رسید.
وی افزود؛ تغذیه و تقلیل ایستگاه فشار گاز که تقریبا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده بود و این خط مربوط به بویین زهرا و کرج هست که مجموعه شهرستانهای نظرآباد، چهارباغ و طالقان و مخصوصا شهرکهای صنعتی و در بخش کشاورزی میتوانند از نعمت بزرگ گاز بهره‌مند شوند و اعتبار بسیار خوبی در این رابطه از وزارت نیرو پیش بینی شد که نتیجه خوبی گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار