حجت الاسلام موحد خطیب موقت نماز جمعه شهرستان نکا
خطیب موقت نماز جمعه شهرستان نکا گفت: اکنون در جریان شهادت «آیت الله سلیمانی» نیز، شایعاتی در فضای مجازی جاری است که باید هر چه زودتر به این شایعات پایان داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 28 April 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه امروز مورخ 1402/02/08 شهرستان نکا با حضور مردم مؤمن و انقلابی، به امامت امام جمعه موقت، «حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد موحد» در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مُوَحِد در خطبه ی اول با بیان اینکه، برای رسیدن به تقوای الهی باید از خداوند و انفاس الهی بزرگان مدد بگیریم ابراز کرد: قرآن یک نعمت عظیم در اختیار بشریت است و خوشا آنانکه از چشمه فیاض آن برای رسیدن به تقوا استفاده می کنند. 

باید هرچه زودتر به شایعات شهادت «آیت الله سلیمانی» در فضای مجازی پایان داد
باید هرچه زودتر به شایعات شهادت «آیت الله سلیمانی» در فضای مجازی پایان داد
باید هرچه زودتر به شایعات شهادت «آیت الله سلیمانی» در فضای مجازی پایان داد  

وی با اشاره به سخنان خداوند متعال در ابتدای سوره مومنون، که صفات مومنان را بیان کرد، به تشریح آن پرداخت: 1 – مومنان رستگار شدند. 2 – کسانی هستند که در نمازهایشان خاشع هستند. کسی از آیت الله خامنه ای پرسید چگونه خاشع باشیم؟ فرمود همینکه در نماز فکر کنی با چه کسی سخن می گویی، خشوع ایجاد میشود. 3 – کسانی که از سخنان لغو دوری می کنند. مومن واقعی کسانی هستند که نه لغو می گویند و نه لغو می شنوند. 4 – کسانی که زکات پرداخت می کنند. 5 – کسانی که مراقب عفت و پاکدامنی خود هستند. 6 – کسانی که به عهد و پیمانشان وفا می کنند. 7 – آنانی که نمازهای یومیه خود را به وقت به جا می آورند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان نکا : با اشاره به آیات متعدد دیگری که درباره «فلاح و مفلحون» سخن گفته شد، هدف انسان را رستگاری دانست و تصریح کرد: ابتدای ایجاد انسان برای رسیدن به رستگاری است، «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» بگویید «لا اله الا الله» تا رستگار شوید.

حجت الاسلام موحد، در خطبه دوم به تهاجم دشمن اشاره کرد و گفت: تهاجم دشمن به تهاجم ترکیبی رسیده است، تهاجم نظامی، تهاجم رسانه ای، اقتصادی، اجتماعی و انواع و اقسام تهاجم های دیگر.

وی یکی از تهاجم های مهم، را تهاجم رسانه ای عنوان و تصریح کرد: رسانه سیر تکاملی دارد که در سالهای دور از رسانه به اشکال مختلف استفاده می کردند و امروز، گوشی تلفن، پیشرفته ترین نوع رسانه است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان نکا شایعه سازی را یکی دیگر از از کارهای رسانه برشمرد و گفت: در قرآن کریم آمده که در شهر مدینه شایعه سازی می کردند که پیامبر کشته شده و با این شایعه می خواستند جامعه را از هم بپاشند.

حجت الاسلام موحد تشریح کرد: در سال 1401 قبل از اغتشاشات، دشمن شایعه کرد که رهبر ایران از دنیا رفته و این رهبر بدلی است، اما رهبر بعد از چند روز در یک سخنرانی بدون عصا حاضر شد و شایعات را تمام کرد و همچنین اکنون در جریان شهادت «آیت الله سلیمانی» نیز، شایعاتی در فضای مجازی جاری است که باید هر چه زودتر به این شایعات پایان داد.

وی شیوه دیگر رسانه را تحریف واقعیات دانست که حقایق را برعکس نشان میدهد،
بطوریکه، دشمن ابتدا شایعه می کند و اگر به هدف نرسید، شبیه سازی می کند و اگر موفق نشد به تحریف روی می آورد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان نکا در پایان با تبریک روز معلم و شهادت آیت الله مطهری و روز کارگر گفت: خداوند متعال در آیات فراوانی در قرآن، درباره «کار و کارگری و کشاورزی» صحبت کرده است.

خبر: الهام زارعی 

 

باید هرچه زودتر به شایعات شهادت «آیت الله سلیمانی» در فضای مجازی پایان داد  
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار