کد خبر: ۱۱۰۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 02 May 2023

‍ به گزارش تابناک مازندران،  هفته معلم وجه اشتراک آیت الله سلیمانی و آیت الله مطهری، شهدای مظلوم روحانیت در اردی بهشت تاریخ انقلاب در نوع خود جالب توجه است.
هرچه از زمان شهادت آیت الله سلیمانی می گذرد بزرگی این مصیبت و فاجعه ازدست دادن عالم ربانی گمنام وشاخص دیار علویان بیشتر احساس می شود.‌
تقارن زمانی وتحلیل محتوایی شهادت آیت الله سلیمانی و استاد شهید آیت الله مطهری در اردی بهشت تاریخ انقلاب بار معنایی مشترکی از حیث محتوای جلاد و شهید دارد. اگرچه ضارب شیخ شهید مازنی وابستگی تشکیلاتی به نحله فکری فرقان نداشت اما به گواه برخی کارشناسان ضارب مقهور بازتولید تفکر ضد روحانیت در بستر مجازی در قالب جنگ شناختی شده است.
شناخت و شاگردی سی ساله خود را از آیت الله سلیمانی ذیل مکتب استاد شهید مرتضی مطهری این گونه تعبیر می کنم که مشترکات فکری و قرابت های عملکردی دو آیت شهید اردی بهشت در نهاد روحانیت در عنصر تبلیغ و جهاد تبیین قابل الگوسازی است.
وقتی مقام معظم رهبری و شخصیت بزرگی چون علامه جوادی آملی وبسیاری از علما آیت الله شهید سلیمانی را یک عالم موفق دینی می دانند بیانگر عظمت فکری مطهری دیار علویان است چرا که وی در سنگر تبلیغ و تدریس و تقریب یکی از چهره‌های برجسته و مطرح کشور به شمار می رفت.
حفظ ارتباط سنتی آیت الله سلیمانی در قالب رسانه ای به نام منبر و پامنبری با مردم یکی از رموز موفقیت تبلیغی ومردم داری ایشان بود که هر صاحب مراسمی را برای دعوت ازاو به عنوان سخنران ترغیب می کرد وبه اعتقاد نگارنده سازمان تبلیغی روحانیت باید از شیوه های تبلیغی استاد شهید سلیمانی درس بگیرد.‌
ذکر این نکته را ضروری می دانم که آیت الله سلیمانی همزمان با حذف فیزیکی ترور شخصیتی هم شد چرا که معاندان با پخش شایعه قصد کم اثر نمودن عمل شنیع ضارب را داشتند در صورتی که شهادت آیت الله سلیمانی در بسترجنگ شناختی رقم خورد امابدخواهان روحانیت بدانند خون شهید مظلوم ششم اردی بهشت بانک ملی بابلسر هدر نخواهد رفت و خود به جریان بالنده آبیاری درخت اسلام و حق‌ محوری تبدیل خواهد شد.
بدون شک آیت الله شهید سلیمانی با همه شناخت عمومی اما نیازمند بررسی وجوه مختلف ابعاد علمی و شخصیتی هستند لذا تشکیل هسته های علمی و مطالعاتی‌ و برگزاری همایش شناخت اندیشه‌ های فکری این استاد شهیدضروری است .

ایرج نیازآذری/ روزنامه‌نگار و کارشناس دانشگاه مازندران

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار