رئیس مجمع نمایندگان البرز گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی رتبه‌بندی بود که توسط مجلس مصوب شد اما ۱۲ هزار میلیارد تومان آن دیده نشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 11 May 2023

۱۲ هزار میلیارد تومان از مصوبه رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس، آب رفت!

به گزارش «تابناک البرز» رئیس مجمع نمایندگان البرز در آئین تجلیل از معلمان ساوجبلاغ، گفت: دانش آشکارترین وسیله عزت برای هر کشور در راستای تولید علم است.
علی حدادی افزود: مدرسه‌محوری باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و در کنار آموزش به پرورش توجه شو زیرا تربیت مقدم بر علم و دانش است.
وی با اشاره به توجه سند تحول بنیادین به مهارت‌آموزی، اظهار داشت: رتبه‌بندی فرهنگیان در حالی که می‌توانست کام آن‌ها را شیرین کند با چالش‌هایی مواجه شد.
حدادی تصریح کرد: در نیمه دوم ۱۴۰۰ مصوبه مجلس در کمیسیون تلفیق ۱۲ هزار میلیارد تومان بود و ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.
وی گفت: مطالبه مجلس از وزیر آموزش و پرورش وقت این بود که آئین نامه داخلی مرتبط با رتبه‌بندی درست تدوین شود اما مشکلاتی در روند اجرای قانون به وجود آمد.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: مصوبه‌ای که می‌توانست کیفیت بخشی آموزش را به دنبال داشته باشد و شأن معلمان را حفظ کند با ایرادات همراه شد.
وی با اشاره به اینکه برکناری رئیس سازمان برنامه و بودجه را مطالبه کردیم، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه نباید در موضوع رتبه‌بندی دخالت داشته باشد.
حدادی ورود سازمان استخدامی به رتبه‌بندی را اشتباه دانست و ادامه داد: از ۲۳ هزار معلم البرز کمتر از ۵۰ نفر رتبه ۵ را دریافت کردند و برخی از آن‌ها فاقد رتبه هستند.
وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی رتبه‌بندی بود اما ۱۲ هزار میلیارد تومان دیده نشد، وزیر باید توانمندی اداره آموزش و پرورش را به عنوان وزارتخانه مادر داشته باشد.
حدادی افزود: رئیس جمهور باید وزیری کارآمد و از جنس فرهنگیان معرفی کند، اصلاح ساختار آئین‌نامه داخلی رتبه‌بندی فرهنگیان هم باید در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار