مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:
در خرداد ماه سال جاری برای بیش از یک هزار و سیصد نفر تزریق واکسن مننژیت توسط حوزه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 11 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک در استان کردستان، دکتر پیام جلالی گفت: در خرداد ماه سال جاری برای بیش از یک هزار و سیصد نفر  تزریق واکسن مننژیت توسط حوزه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت.

دکتر جلالی عنوان کرد: معاینات حجاج برای اعزام به حج ۱۴۰۲ در دو بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت و در بخش دوم در شهرستان‌های سنندج، بیجار، سقز، بانه، مریوان و  دهگلان واکسیناسیون حجاج تاکنون برای بیش از ۱۳۰۰ نفر انجام شده است.

 وی افزود: زائران برای تزریق واکسن و دریافت کارت باید به مراکز بهداشتی و هلال احمر استان مراجعه کنند و حداکثر زمانی که باید این واکسن تزریق شود ۱۰ روز قبل از اعزام کاروان آنها است و با توجه به اینکه ممکن است کاروان‌های جدیدی اضافه شوند ممکن است این آمار در روزهای آتی دچار تغییر شود.


 مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه بیان داشت: افرادی که امسال برای سفر به خانه خدا مشرف می‌شوند باید ۲ نوع واکسن، شامل کرونا و مننژیت تزریق کنند که واکسن کرونا در مراکز بهداشت استان و واکسن مننژیت توسط جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود و از تمامی حجاج بیت الحرام تقاضا می‌شود تا با هدف مراقبت از سلامت خود، واکسن مننژیت را دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به همزمانی اعزام حجاج امسال در فصل گرما، رعایت اصول بهداشتی و مراقبت های پزشکی بیش از پیش ضروری است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار