معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۵۰۲ نفر از افراد بازمانده از تحصیل با شرکت در دوره‌های سوادآموزی به چرخه آموزش بازگشتند.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 20 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» رویا عسگرپور اظهار کرد: افراد بازمانده از تحصیل معرفی شده از سوی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابربه صورت مستمر در اداره سوادآموزی استان مورد پالایش قرار می‌گیرند تا افرادی که شرایط سنی حضور در مدارس عادی را ندارند، از طریق ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی به چرخه آموزش رسمی کشور بازگردند.

عسگر پور با بیان اینکه انسداد مبادی بیسوادی مهمترین اقدام در ریشه کنی بی سوادی است، افزود: افراد ثبت نام شده در دوره‌های سوادآموزی، در صورت کسب موفقیت در آزمون‌های پایانی و داشتن شرایط سنی می‌توانند در مدارس عادی ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهند.

وی شناسایی و جذب حداکثری افراد بازمانده از تحصیل را جزو مهمترین اولویت‌های کاری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر دانست و تصریح کرد: بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: ۵۰۲ نفر بازمانده از تحصیل در سال گذشته شناسایی و جذب کلاس‌های سوادآموزی شده اند، که از این تعداد ۳۹۱ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۰۸ نفر در دوره انتقال و ۳ نفر در دوره تحکیم در حال آموزش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار