مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: گنبد تاریخی و در حال تخریب امامزاده سلیمان (ع) شهرستان اشتهارد برای بازسازی جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 19 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» رحیم خاکی افزود: عملیات جمع آوری این گنبد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث‌فرهنگی و مصوبه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز برای بازسازی جمع آوری شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: در نشستی با حضور احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ، مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و پیمانکار مرمت امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد که روز یکشنبه ۲۵ تیر جاری برگزار شد، مصوبه برچیدن گنبدخانه این امامزاده تاریخی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بنابراین پیرو این جلسه و با توجه به شرایط خاص و ناپایدار بنا و احتمال ریزش و خطر جانی، با توجه به نظر شورای فنی و اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، روز دوشنبه ۲۶ تیرماه پیمانکار نسبت به برچیدن بنای گنبدخانه با رعایت تمام نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب به بخش شبستان اقدام کرد.

خاکی افزود: مقرر شد اداره کل اوقاف استان البرز نسبت به تأمین اعتبار برای احداث دوباره این بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده ، اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی استان آن را اجرا کند.

بقعه امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد مربوط به قرون هفتم ، هشتم و نهم هجری قمری است که در سال ۱۳۴۶ به شماره ثبتی ۷۵۴ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار