بوستان دوبرار در بجنورد، مرکز خراسان شمالی بامداد امروز دچار حریق شد و نیرو‌های آتش نشانی را به صحنه کشاند.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 03 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از ایسنا، بوستان دوبرار بجنورد که به بام بجنورد معروف است، بامداد امروز صحنه حریق تقریباً گسترده‌ای بود که خاموش کردن آن چند ساعت به طول انجامید؛ اتفاقی که نتیجه بی احتیاطی و خاموش نکردن درست آتش و عدم رعایت نکات ایمنی توسط گردشگران بود.

در این آتش سوزی که اطفای آن حوالی ۱۲ بامداد صورت گرفت، خودرو‌های سنگین آتش نشانی از چندین ایستگاه در عملیات مهار آتش شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه بی احتیاطی افراد در روشن کردن آتش در بخشی از پارک با وجود علف خشک در پای درختان باعث شد تا یک هکتار علفزار از منطقه طعمه حریق شود.

به گفته محمد حسن صحراگرد، در این آتش سوزی حدوداً ۸ اصله درخت به صورت نیم سوز دچار آتش سوزی شد که با تلاش آتش نشانان طی ۳ ساعت، آتش کاملاً مهار شد.

وی ادامه داد: در این منطقه که صعب العبور بود و وزش باد کار را سخت کرده بود، آتش نشانان با استفاده از ۱۵ رشته شیلنگ، مهار و اطفا حریق را با کمک گروه‌های مردمی به پایان رساندند.

صحراگرد از عموم شهروندان درخواست کرد، با توجه به خشک شدن طبیعت، از برافروختن هر گونه آتش در کنار درختان و فضای سبز اجتناب کرده و هنگام ترک محل نیز از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: مردم در هر نقطه‌ای که اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند، باید اصول اولیه را رعایت کرده و حتماً دور آن را سنگ چین نمایند. از سوی دیگر نیز هنگام ترک محل و خاموش کردن آتش، از اطفای کامل آن اطمینان حاصل کنند؛ چراکه کوچکترین شعله می‌تواند به وسیله باد، علف‌های خشک را به آتش کشیده و فاجعه به بار بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار