مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در مجموع حدود پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ها و پروژه های تعهد شده در سفر استانی رییس جمهور به ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 14 October 2015

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در مجموع حدود پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ها و پروژه های تعهد شده در سفر استانی رییس جمهور به ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک ایلام، علی اکبر حاجی محمدی روز چهارشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر استانی رییس جمهور به ایلام اظهار کرد: پرداخت این میزان اعتبار برای سال های 93 و 94 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعهد شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 500 میلیارد ریال از این میزان اعتبار به این استان اختصاص یافت که بیش از 99 درصد آن پرداخت شد.
حاجی محمدی افزود: در سال جاری نیز از مجموع یک هزار و 900 میلیارد ریال باقیمانده، حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده و مابقی آن نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور بصورت ویژه پیگیری شده و موانع و مشکلات پرداخت اعتبارهای در نظر گرفته شده نیز بررسی می شود.
حاجی محمدی تاکید کرد: پروژه ها و طرح های مصوب در سفرهای استانی رییس جمهور علاوه بر تخصیص اعتبارات تعهد شده از نظر اجرا و تکمیل نیز توسط سازمان مدیریت پیگیری خواهد شد.
وی گفت: این طرح ها با توجه به انتظار مردم برای تکمیل و بهره برداری باید به نتیجه نهایی برسد و فقط در مرحله اختصاص اعتبارات و پرداخت منابع مالی نباشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: پیشرفت اجرای طرح ها و پروژه های سفر استانی رییس جمهور به ایلام با حضور مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بررسی شد.
اسکندر صیدایی افزود: گزارش پیشرفت طرح ها و موانع و محدودیت های اعتباری آنها به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه خواهد شد.
وی تاکید کرد: اعتبارهای در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ها و پروژه های سفر استانی رییس جمهور به هیچ وجه نباید در زمینه های دیگر هزینه شود.
صیدایی یادآور شد: حتی اگر از طرف وزارتخانه های مربوطه دستورالعمل و خواسته ای در این زمینه مطرح شود باید توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان درخواست اصلاح ارایه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ابراز امیدواری کرد که زمینه تزریق اعتبارها و منابع مالی به استان بخصوص در زمینه توسعه و تکمیل راه های ارتباطی استان و مسیر تردد زائران اربعین فراهم شود.
استان ایلام با 585 هزار نفر جمعیت 10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا دارد.
این استان با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق و وجود مرز بین المللی مهران به یکی از مهمترین گذرگاه های تردد زوار عتبات عالیات در کشور بخصوص در ایام اربعین تبدیل شده است.
پیش بینی می شود امسال بیش از دو میلیون نفر در ایام اربعین از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات شوند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار