مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۳۰۷ هزار و ۳۶۴ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا ۱۵ مردادماه سال‌جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 07 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰۷ هزار و ۳۶۴ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی جاری برداشت کرده‌اند از طریق ۴۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار تن در قالب خرید توافقی گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، اظهار کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۸۷۵ محموله گندم از ۱۵ هزار و ۳۹۰ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و بخش خصوصی، برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۳ تیرماه سال‌جاری گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

زمانی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روز‌های آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مراحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد‌ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار