کد خبر: ۱۱۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 14 October 2015
مدیر کل راه وشهرسازی استان البرز گفت: صاحبان 12هزار واحد فرسوده مسکونی در کلانشهر کرج برای بازسازی وام 500 میلیون ریالی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقر نیا روز چهارشنبه در دومین کنفرانس لرزه شناسی و مهندسی زلزله که در دانشگاه خوارزمی حصارک کرج برگزار شد،افزود: در این خصوص با بانک های عامل دراستان البرز تعامل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ساکنان بافت های فرسوده علاوه براین 200 میلیون ریال تسهیلات بدون بهره برای اجاره مسکن دریافت می کنند.

باقرنیا یادآور شد: برای بازسازی بافت های فرسوده در کلانشهر ها به ازای هر واحد مسکونی مبلغ 500 میلیون ریال وام، برای شهرهای بالای 200هزار نفر 400میلیون ریال و برای شهرهای زیر 200 هزار نفر نیز مبلغ 300میلیون اعتبار اختصاص یافته است .

وی خاطرنشان کرد: طرح بازسازی بخش هایی از بافت های فرسوده البرز درشوراهای عالی معماری شهرسازی درقالب طرح تفصیلی به زودی مصوب خواهدشد، که برای اجرا به شهرداری های البرز ابلاغ می شود.

باقر نیا با اشاره به اینکه ویرایش چهارم آیین نامه بافت های فرسوده از 31شهریورماه سال جاری اجرایی شده است از مسوولان نظام مهندسی و سایر دست اندرکاران خواست که دیگر از ویراش سوم استفاده نکنند و آیین نامه ویراش چهارم را مد نظر داشته باشند.

این مسوول بیان داشت :اکنون دراستان البرز یک هزارو 460 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 750 هکتار آن در محدوده شهرستان کرج واقع شده است.

وی ادامه داد: می بایست با پیگیری هایی که انجام می شود در استان منازل و بافت های فرسوده را نوسازی و بهسازی کنیم ضمن اینکه دراین خصوص می بایست دانشگاه های استان البرز و نظام مهندسی در رابطه با آموزش در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند.

باقر نیا اظهار امیدواری کرد،برگزاری این چنین همایش هایی بتواند آموزش های لازم را برای مهندسان و دست اندرکاران ساخت وساز مسکن در پی داشته باشد.

دراین همایش یک روزه رییس سازمان نظام مهندسی البرز و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه خوارزمی و مدیر کل فنی و عمران استانداری البرز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار