نماینده ولی فقیه مازندران:
شهدا هم پاک هستند هم جامعه و سرزمین را پاک می‌کنند، همین کشور ما یک روزی محل جولانِ ناپاکان و هرزه‌ها بود، ۲۸ مرداد ماه سالروز کودتایی است که انگلیس با یک عده آشوبگر اجاره‌ای آمده دولت مردمی مصدق را سرنگون و نوکر خودش را سرپا کرد، همچون آشوبگران سال گذشته و امسال هم شاهچراغ و ممکن است باز هم چیزهای دیگر.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 18 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شهدا نگذاشتند که اینها سرزمین پاک ایران را ناپاک کنند پس شهدا هم پاک هستند و هم جامعه را پاک کردند، باید شهداشناس باشیم و مثل آنها اجازه ندهیم سرزمین ما آلوده شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و هشتمین یادواره شهدای روستای ورکی، ضمن گرامیداشت روز آزادگان، تقدیر از جانبازان و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در زیارت‌نامه امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش سلامی آمده که فقط اختصاص به آن شهدا ندارد. 

شهدا اجازه ندادند تا دشمنان سرزمین پاک ایران را ناپاک کنند / تاکید بر شناخت شهدا+تصاویر  

 

وی افزود: در فرازی از این زیارت‌نامه خطاب به شهدا آمده است؛ که شما با شهادت پاکیزه شدید و آن زمینی که پیکر شما را در برگرفته و آن سرزمین هم پاکیزه شده است و شما به سعادت بزرگ و مقصود بهشت جاودان رسیدید که ای کاش ما هم جزو شما بودیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه با اولین قطره خونی که از شهید روی زمین می‌ریزد تمام گناهان او بخشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: پس یکی از راه‌های عفو خداوند شهادت است، البته بعد از شهادت افراد، حق‌الناس شهدا باید پرداخت شود و این اهمیت دین به مردم را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: زندگی درست و اصیل یعنی اولا در این دنیا نه به کسی ظلم کنید و نه زیر سلطه ظلم بروید، نه بدهکار باشید نه طلبکار؛ اما اگر بنا شد ظلمی باشد سعی کنید طلبکار باشید نه بدهکار، حق دادنی است نه گرفتنی، تا زنده هستیم باید دین مردم را از گردن خود بگیریم.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: شهدا هم پاک هستند هم جامعه و سرزمین را پاک می‌کنند، همین کشور ما یک روزی محل جولانِ ناپاکان و هرزه‌ها بود، ۲۸ مرداد ماه سالروز کودتایی است که انگلیس با یک عده آشوبگر اجاره‌ای آمده دولت مردمی مصدق را سرنگون و نوکر خودش را سرپا کرد، همچون آشوبگران سال گذشته و امسال هم شاهچراغ و ممکن است باز هم چیزهای دیگر.

این مسئول ادامه داد: ۲۳ مرداد ماه سالروز واگذاری بحرین بود، بحرینی که از ۳۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و منبع غنی نفت است، الان پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکاست، آمریکا فهمید که اینجا چقدر مهم است و از آن‌طرف دنیا آمده بحرین را پایگاه خودش کرده آنوقت استان چهاردهم ایران بود که در آن روز رژیم دست نشانده شاه بحرین را واگذار کرد.

وی ادامه داد: چه کسی اجانب را بیرون کرده و کشور را پاک کرد از این بهائیان که شش وزیر از این جماعت در کابینه شاه حضور داشتند؟ همانهایی که یک مشت نوکران صهیونیست‌ها و ذلیل آمریکا که در سرزمین ما به شاه اجازه شرکت در جلسات را نمی‌دادند و نه از او اجازه می‌گرفتند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان این سوال که اگر صدامیان پیروز می‌شدند با سرزمین، خانه و نوامیس ما چه کارهایی می‌کردند این ناباب‌ها؟ عنوان کرد: هزار روستا، ۲۵ شهر و پنج استان که به‌وسیله نیروهای بعثی و صدامیان اشغال شدند، ببینید به سر مردم آنجا چه بلاهایی آوردند، منافقین در عملیات فروغ جاویدان و مرصاد چه جنایت‌ها کردند؟ چه کسی جلوی اینها ایستاد و نگذاشت بعثیان کثیف ناپاک بیایند کشور ایران را بگیرند؟

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر داعشیان پیروز می‌شدند چه می‌شد؟ ولایت تشکیل می‌دادند چرا که هدف اصلی آنان ایران بوده است، بدبختی‌ها، فجایع و بلاهای زیادی بر سر مردم سوریه آوردند، دخترانشان را کنیز گرفته و به ناموسشان تجاوز کردند، کودکانشان را سر بریدند و جنایات شرم‌آور دیگر، بدتر از این در ایران هدفشان بود، اینها در موصل و افغانستان چه جنایاتی که نکردند.

این مسئول تاکید کرد: شهدا نگذاشتند که اینها سرزمین پاک ایران را ناپاک کنند پس شهدا هم پاک هستند و هم جامعه را پاک کردند، دوباره دشمن می‌خواهد سرزمین ما را ناپاک کند، الان با فتنه‌های فرهنگی، نجس کردن خانه‌ها، آوردن سگ و گربه به خانه به دنبال ناپاکی ما هستند.

وی با اعلام اینکه فرهنگ غرب می‌خواهد کشف حجاب کند، عنوان کرد: برخی از بازی‌خوردگان در خیابان به چادر حضرت زهرا (س) دهن‌کجی کرده و می‌خواهند سرزمین ما را آلوده کنند، ما اگر یادواره شهدا برگزار می‌کنیم شهدا را می‌ستاییم چون شهدا پاک‌کننده هستند، اگر دل در گرو شهدا داریم باید مثل آنها اجازه ندهیم سرزمین ما آلوده به می و می‌گساری، سگ‌بازی، بی‌حجابی، بی‌عفتی و بی‌حیایی شود و خودمان هم نظارت داشته باشیم متوجه اعضای خانواده خود باشیم همه باید اهل عفاف، حجاب، دین، نماز اول وقت و حلال‌خوری باشیم، بالاخره اینکه شهدا به بهشت خدا رسیدند، امیدواریم شهیدشناس شویم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار