کد خبر: ۱۱۲۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 18 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری در خطبه این هفته از نماز جمعه ساری بر پرهیزکاری، حضور در مساجد، حفظ وحدت و انسجام زیر سایه ولایت فقیه و توجه آموزش و پرورش به نخبگان و استعدادهای درخشان تاکید و اعلام کرد: سپاه به‌عنوان بزرگترین سازمان ضدتروریستی جهان آمریکا را از منطقه بیرون خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: خودم و شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و توصیه می‌کنم. 

تاکید امام جمعه ساری بر پرهیزکاری، حضور در مساجد، حفظ انسجام و توجه آموزش و پرورش به نخبگان  

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص)، افزود: چهار عمل بر گناه بدتر از خود گناه است، یکی کوچک شمردن گناه، دوم افتخار به گناه، سوم شادمانی کردن به گناه و چهارم اصرار بر گناه؛ اگر تقوا داشته باشیم اصلا گناهی نمی‌کنیم.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: امروز جمعه اول ماه صفر روز ورود کاروان اسرا و اهل بیت (ع) اباعبدالله (ع) به شام است، هم شام، مجلس یزید و هم خرابه شام که با شهادت حضرت رقیه (س) گره خورده برای ما خاطرات ناگوار، سخت و تلخ دارد، بنده این مناسبت‌ها را تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ ادامه داد: براساس روایتی هفتم ماه صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت شهید اندرزگو شهیدی گمنام اما با ارزش است که جای تسلیت دارد‌.

امام جمعه ساری گفت: روز و هفته صنعت دفاعی‌ست، این صنعت نقش مهمی در بازدارندگی دارد، امروز به برکت جهاد عزیزانمان در صنعت دفاعی دشمن جرات تعرض به ایران اسلامی را نخواهد داشت.

این مسئول همچنین تصریح کرد: ۳۰ تیر ماه به‌عنوان به‌مناسبت به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به‌وسیله رژیم غاصب صهیونستی روز مسجد نامگذاری شده، مسجد جایگاهی بسیار مهم در زندگی انسان دارد، نقش مسجد در مدیریت محله بارز است. 

تاکید امام جمعه ساری بر پرهیزکاری، حضور در مساجد، حفظ انسجام و توجه آموزش و پرورش به نخبگان  

وی با اشاره به طرح محله مهدوی یا محله مسجدمحور، گفت: نقش مسجد با مبارزه با تروریستم فرهنگی و اعتقادی و انواع دیگر آن مهم است، امروز می‌خواهند جوانان ما را از فرهنگ دینی و اسلامی جدا و به سمت بی بندوباری‌های خودشان بکشانند، برخی از مظاهرشان را به‌صورت کشف حجاب و ول‌انگاری در خیابان‌ها می‌بینیم که به‌وسیله دشمنان از بیرون و در فضای مجازی حمایت می‌شوند، اینها تروریست و تروریسم فرهنگی هستند، مسجد جای فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ دینی و محل جهاد تبیین است تا جامعه را در جریان فتنه‌ها قرار بدهد.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: ۲۸ مرداد ماه سالروز کودتای ننگینی است که انگلیس جنایت‌کار و مکار با یک عده آشوبگر اجاره‌ای که به خیابان‌ها آمدند (همچون سال گذشته) دولت مردمی مصدق را سرنگون کردند و دست نشانده خود محمدرضا پهلوی را برگرداندند، اینها فتنه‌هایی است که در جامعه وجود دارد، مسجد محل تبیین این فتنه‌هاست، نقش اجتماعی دارد، می‌تواند وحدت و انسجام را در جامعه به‌وجود آورده و اختلافات را برطرف کند، ایجاد نزاع و اختلاف از مهمترین راهبردهای دشمن از گذشته تا امروز بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: جامعه‌ای که شاخص و علمداری مانند ولی فقیه دارد نباید دچار اختلاف و چندصدایی باشد، وقتی رهبر می گوید کشف حجاب یک حرام سیاسی و شرعی است، آقایان و خانم‌ها و فرزندان شما با مسجد بیشتر ارتباط پیدا کنید، مسجد سنگر و خانه خداست و شیطان از او دور است.

امام جمعه ساری همچنین یادآور شد: می‌دانیم که ریشه تروریست کجاست، در سرزمین اشغال شده فلسطین است و ریشه عمیق‌ترش در انگلیس به‌ویژه نظام استکباری فرعونی آمریکایی است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، خاطرنشان کرد: ایشان سپاه را به‌عنوان بزرگترین سازمان ضدتروریستی جهان دانستند، ما به دنیا اعلام می‌کنیم و معتقدیم که این سازمان که در ایران انقلابی به‌وجود آمده و شکل گرفته، هم آمریکا را از منطقه بیرون می‌کند هم نظام سلطه استکباری فرعونی آمریکایی را از هم فرو خواهد پاشاند.

وی در پایان با اشاره به مشاهده اسامی برترین‌های کنکور، عنوان کرد: این نکته که چرا از مازندران رتبه برتر نداشتیم برایم نگرانی ایجاد کرد، باید آموزش و پرورش جدی‌تر عمل کند، سفارش به ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس دولتی نکته خوبی بود ما هم می‌خواهیم که مدارس دولتی قوی‌تر از مدارس دیگر باشد، اما مهم‌تر از شناسایی برترین‌ها قبول شده در کنکور، نگهداری اینهاست، با نگاهی به وضعیت الان برترین‌های سال گذشته که در ایران هستند یا رفتند ضرورت دارد اینکه طعمه دیگران شوند برای ما قابل قبول نیست امیدواریم آموزش و پرورش توجه بیشتری به استعدادهای درخشان و نخبگان داشته باشد‌. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار