کد خبر: ۱۱۲۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 09 September 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کشف 49 تن آرد یارانه ای خارج از شبکه توزیع در مازندران
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 49 تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع در شهرستان بابلسر، خبر داد.
سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: قاچاق، احتکار و عدم ارائه کالاهای اساسی به شهروندان ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی شدیدی را به مردم وارد می‌کند و به همین علت برخورد پلیس با فعالان این عرصه همواره در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: در راستای اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان بابلسر، یک باب انبار که بعنوان بازرگانی آرد فعالیت غیرمجاز و توزیع خارج از شبکه داشته را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان مازندران از هماهنگی ماموران پلیس امنیت اقتصادی با مقام قضائی و حضور کارشناسان اداره صمت آن شهرستان جهت بررسی دقیق موضوع خبر داد و افزود: 360 کیسه آرد دولتی و 850 کیسه آرد آزاد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع به وزن تقریبی 49 تن از این واحد انبار کشف شد.
وی با بیان اینکه آرد های مکشوفه به اداره غله شهرستان بابلسر تحویل و متهم با تشکیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی خواهد شد، بیان داشت: کارشناسان ارزش آرد های کشف شده را 10 میلیارد ریال اعلام کردند.
سردار مفخمی در پايان با تاكيد بر عزم جدي پليس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را از طريق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
آزادسازی 200 هزار متر مربع اراضی کشاورزی
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 200 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال در شهرستان کلاردشت ، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در تشريح اين خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، 150 قطعه مورد دیوارکشی، 14 فقره فوندانسیون، احداث انباری، فنس کشی، تفکیک، نگهبانی، خاکبرداری تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.
وی، ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای 5 متهم اصلی که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین های مذکور کرده بودند، خبر داد.
سردار مفخمی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با ساخت و سازهای غیرمجاز از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری زمین از ادارات مربوطه اقدام کنند.#
------------------------------------------
کشف151میلیاردی کالای قاچاق در مازندران
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف151میلیاردی حوزه قاچاق در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در این استان طی هفته ای که گذشت، خبر داد.
سرهنگ "محمد محمد پور" درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین اين پليس در سراسر مازندران اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت وسقم موضوع قاچاق کالا را در دستورکار خود قراردادند.#
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در بازرسي های به عمل آمده ماموران، کشفیات مهمی چون، 6تن چوب آلات قاچاق، یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز و یک  خودروی  10تن کود شیمیایی و انبار احتکار مواد غذایی داشتند که طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر 151میلیارد و 700میلیون ریال اعلام شد.
سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در اين رابطه 7 متهم دستگير و 6دستگاه خودرو توقیف شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و اموال مکشوفه به نمایندگان سازمان های مربوطه تحويل شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در خاتمه بیان داشت: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده با برنامه‌ريزي و طرح ريزي عملياتي، در طول شبانه‌ روز محورهاي مواصلاتي به منظور برخورد و پیشگیری با قاچاق کالا مورد پايش و کنترل قرار مي‌گيرد، و در خاتمه ازشهروندان خواست هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.
------------------------------------------
انهدام باند جعل مبايعه نامه هاي صوري در رامسر
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند جعل مبايعه نامه هاي صوري در یکی از مشاوران املاک در شهرستان رامسر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر، گفت: برابر گزارش منابع موثق در یکی از دفاتر مشاور املاک شهرستان رامسر، دو نفر از کارکنان دفتر املاک با همدستي يکديگر دفتر مزبور را بصورت پاتوق جعل اسناد ملکي در آورده و مبادرت به تنظيم مبايعه نامه هاي صوري و با جعل امضاء اقدام به کلاهبرداري با شيوه فروش املاک به افراد غير می کردند.
وی افزود: با تنظيم گزارش اوليه بهمراه مستندات لازم، دستور جلب و دستگيري متهمين اخذ و با استعلام از سامانه هاي اطلاعاتي فراجا متهمان شناسايي و با تشکيل اکيپي از کارآگاهان پليس آگاهي و در اقدام غافلگيرانه متهمان در دفتر املاک دستگير و جهت تکميل تحقيقات به پليس آگاهي دلالت شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه اعمال مجرمانه شدند که در بررسي اسناد و مدارک در دفتر املاک مشخص شد که متهم اصلی ابتدا بنچاق مبايعه نامه هاي موجود در دفتر را استخراج و تحت عنوان خريدار بنام خود به فروش رسانده و سپس بر اساس همان مبايعه نامه، اقدام به تنظيم مبايعه نامه جديد و فروش به افراد غير کرد که در کليه مبايعه نامه متهمه ردیف دوم مبادرت به جعل امضائ مالک مشاور املاک داشته است.
وی ادامه داد: طي بازرسي از دفتر مذکور و همکاري مالک مشاور املاک، تعداد 8 فقره مبايعه نامه صوري با جعل امضاي مشاور املاک به همراه سه فقره چک کشف شد.
سرهنگ قیصری در پایان اظهار داشت: با کشف مستندات جعل و شناسايي مالباختگان اقدامات در خصوص تنظيم شکوائيه انجام و مواجهه حضوري با مالباختگان و معارضان شناسايي شده، در 8 قطعه زمين جمعاً به متراژ 2896 متر مربع، متهمين ناگزير به اقرار به بزه انتسابي شدند که با تشکيل پرونده قضايي متهمين به مرجع قضايي معرفي و پرونده تحت رسيدگي مي باشد.
------------------------------------------
کشف اموال مسروقه از خودروی دنا در چالوس
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف یک خودروی دنا با مقادیر زیادی اموال مسروقه خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو وارائه شکوائیه از سوی شکات در شهرستان چالوس موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 سارق با خودروی دنا در این ارتباط شدند .
وی ادامه داد: خودروی متهمان در محور کندوان و شهر مرزن آباد شناسایی و در رصد ماموران قرار گرفت و پس از توقیف به یگان منتقل شد.
سرهنگ خسروی اظهار داشت: ماموران با دستور قضایی خودرو را به مقرانتظامی دلالت دادند واموال مسروقه زیادی از آن کشف گردند. سرهنگ خسروی خاطر نشان کرد متهمان اقدام به شکستن شیشه های خودروها وسرقت اموال واشیاء داخل خودرو می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از شهروندان خواست در صورت شناسایی اموال مکشوفه توسط مالباختگان وهمچنین موارد مشابه سرقت توسط خودروی دنا مراتب را به پلیس 110 وپلیس آگاهی اطلاع رسانی نمایند.
------------------------------------------
انهدام باند سارقان تحت پوشش تعمیرکار در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی نکا از انهدام باند سارقان تحت پوشش تعمیر کار، در کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" قاسم عزیزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع سرقت باندي ،در کارخانه سیمان نکا تحت پوشش تعمیرکار ، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان نکا قرار گرفت.
وی افزود: پس از دستگیری متهم اصلی، در بازجویی و تحقیقات صورت گرفته، ابتدا منکر هرگونه نقشي در سرقت شد اما در مواجهه با مستندات مربوطه، به بزه انتسابی اعتراف و در ادامه هويت همدستان وي نیز شناسایی و دستگیر شدند.
فرماندهی انتظامی شهرستان نکا بیان داشت: خودروی متعلق به سارقان جهت بررسی توقیف و شمش و ورقهای مسی مسروقه پس از دستور قضایی تحویل نماینده حقوقی شرکت سیمان شد.
سرهنگ عزیزی ابراز داشت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان معابر عمومی در عباس آباد
سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 2سارق معابر عمومی و اعتراف به 4 فقره سرقت، خبر داد.
سرهنگ "ناصر صالحی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابر عمومی در عباس آباد، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.
وي در ادامه با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند 2 نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه ، دستگیر کنند افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی عباس آباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به 4 فقره سرقت در سطح شهرستان معترف شدند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، مقداری اموال مسروقه و آلات سرقت کشف شد.
سرهنگ صالحی در پایان تصریح کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شدند.
------------------------------------------
دستبند پلیس ساری بر دستان سارق سیم برق
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری سارق سیم کابل برق در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم هوایی برق در این شهرستان، موضوع در دستورکار ماموران پایگاه آگاهی ساری و کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و موفق به شناسایی سارق سیم برق در این شهرستان شدند.
سرهنگ حسن زاده خاطر نشان کرد: در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی ازمخفیگاه آن به ارزش ریالی 250 میلیون تومان سیم برق کشف شد .
وی همچنین، اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد و پس ازتشکیل پرونده قضائی به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان ساری در خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه سرقت ،مواد مخدر، کالاي قاچاق و ... مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

خبر سلمان فارسی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار