مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه «سهروردی» نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، گفت: عملیات بازسازی کتابخانه سهروردی آغاز شده و شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، افزودن بخش کلینیک خواندن و به‌روزرسانی تجهیزات است.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 17 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمد رضاخانی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از آغاز عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی کتابخانه عمومی «سهروردی» زنجان خبر داد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه این کتابخانه نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، اظهار کرد: کتابخانه عمومی «سهروردی» در سال ۱۳۵۶ در مرکز شهر به بهره برداری رسیده و قدمتی ۴۶ ساله دارد.
وی افزود: مخزن این کتابخانه دارای بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب است و در ۴ طبقه، در زمینی به مساحت ۳۸۰ متر مربع و زیربنای حدودا یک هزار متر، به مراجعین خدمت‌رسانی کرده است.
رضاخانی ضمن اشاره به اینکه پروژه به پیمانکار تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: پیرو مطالبه جدی شهروندان و اهالی فرهنگی استان، عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه از شهریور ماه آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در فرآیند بازسازی این کتابخانه رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، به‌روزرسانی تجهیزات، فضاسازی مدرن و افزودن بخش کلینیک خواندن است.
وی با بیان اینکه بهسازی بخش داخلی شامل کف، سقف، دیوار‌ها و پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و زیباسازی نمای داخلی است، تصریح کرد: در نظر داریم قدیمی‌ترین کتابخانه استان در فضایی مملو از آرامش و مدرن به کار خود ادامه دهد؛ به گونه‌ای که در عین حفظ هویت و اصالت فضای کتابخانه‌ای، برای مخاطب امروز جذاب و خاطره‌انگیز باشد.
رضاخانی همچنین با بیان اینکه طبق شواهد، درصد قابل توجهی از افراد به ویژه دانش‌آموزان دچار اختلالات خواندن هستند، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های در دست انجام در این کتابخانه، راه ا‌ندازی اولین کلینیک تخصصی خواندن است. اختلالات خواندن در افراد به مشکلات بسیاری منتج می‌شود و ما در این کلینیک تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از افراد متخصص، تمرکز و توجه افراد را تقویت کرده و درست خواندن را یاد بگیریم.
به گفته مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تامین می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار