رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ا با بیان اینکه بخشی از باغ خانواده محله شهدای کشن با فضای ۷ هزار متر در اختیار کودکان اوتیسم قرار می‌گیرد، در خصوص تبلیغات شهری، گفت: سازه‌های تجاری در شهر شیراز توسط سازمان سیما و منظر برای تبلیغات برون سپاری شده و برخی از سازه‌ها که در اختیار سازمان فرهنگی قرارگرفته فاقد مکان مناسب یا عدم نور کافی است.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 04 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد علی چوبینی افزود: ۱۱ سالن ورزشی غیر توپی با مزیت استفاده همزمان آقایان و بانوان به صورت مجزا با زیربنایی بیش از هزار و ۶۰۰ متر مربع طراحی شده که در آبان‌ماه امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از ایجاد ۲۰ زمین چمن ورزشی در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: باتوجه به تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و شهرداری شیراز تعدادی از این زمین‌های چمن در مدارس دارای ظرفیت احداث خواهد شد که دانش‌آموزان و هم مردم محله بتوانند از این زمین‌ها استفاده کنند.
چوبینی با تاکید بر افزودن ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر سالن ورزشی غیر توپی به سرانه ورزشی شهر شیراز در پایان کار شورای ششم، بیان کرد: ساخت سالن‌های ورزشی بر اساس عدالت خواهد بود همچنین ۱۱ باغ مخصوص بانوان با عنوان «مهربانو» در مناطق شهر شیراز پیش‌بینی شده است که یکی از آن‌ها در چند روز گذشته افتتاح شد.
وی با بیان اینکه باغ‌های مهربانو خدمات خاصی را با فضای کافی شاپ، ورزشی، ماساژ، خدماتی و فروشگاهی را به بانوان شهر شیراز ارائه می‌دهد، گفت: این باغات نیازمند بهره‌بردار خصوصی با رویکرد فرهنگی هستند از این رو بهره‌بردار انتخاب شده و تا یک سال آینده همه باغ‌های بانوان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در خصوص آخرین وضعیت سینما جوان، افزود: با پیشنهاد شهرداری شیراز و تصویب شورای شهر، سینما جوان به نام مرحوم امین تارخ نام‌گذاری شده که هزار صندلی به سرانه سینما‌های شهر شیراز اضافه می‌کند از این‌رو بهره‌بردار در حال انتخاب است.
چوبینی ادامه داد: در خصوص بهره‌برداری از ظرفیت‌ها دچار نقصان بودیم که مدیریت بهره‌برداری در شهرداری شیراز ایجاد شد تا بهترین تصمیم‌گیری در خصوص پتانسیل‌های شهر اتخاذ شود.
وی ایجاد دو فرهنگسرا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در شهرک سامان و محله شهدای کشن کلنگ ساخت دو فرهنگسرا در اوایل زمستان بر زمین خواهد خورد همچنین طرح توسعه دو فرهنگسرا نجوم در میدان معلم و فرهنگ‌سرای کتاب در مرحله تدوین است.

کمبود نگارخانه حرفه‌ای در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه شیراز به لحاظ نگارخانه حرفه‌ای و فضای نمایش آثار هنرمندان دچار کمبود است، گفت: شهر راز به سه نگار خانه نیاز دارد که در مرحله جانمایی و برنامه‌ریزی هستیم.
چوبینی با بیان اینکه لایحه سمفونی شیراز به شورای شهر ارائه شده و مورد تصویب قرار گفت، تاکید کرد: این اثر فاخر تا اوایل سال آینده منجر به قرارداد خواهد شد همچنین باتوجه به نبود اثر مکتوب برای معرفی شهر شیراز، «دانش‌نامه شیراز» در حال تدوین است.

وی ادامه داد: کار پژوهشی دایره‌المعارف شیراز شروع شده و در مرحله قرارداد است از این رو امیدواریم با مذاکرات انجام شده تا پایان دوره مدیریت کنونی، دانش نامه شیراز را به نگارش برسانیم و ترجمه این کتاب به سه زبان زنده دنیا پس از تالیف و چاپ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه امروز کتاب‌های پراکنده زیادی در خصوص فرهنگ، جغرافیا و تاریخ شهر شیراز وجود دارد، افزود: دفتر مطالعات و کتابخانه تخصصی شیراز ایجاد خواهد شد تا کار پژوهشی و مطالعاتی بر روی آثار مکتوب و مقالات علمی مرتبط با فرهنگ شهر شیراز انجام شود.

چوبینی، شهر شیراز را دچار فقر در میدانگاه‌های شهری دانست وافزود: به دلیل نبود میدانگاه‌های مناسب برای برگزاری رویداد‌ها دچار مشکل هستیم و امروز یکی از نقد‌های جدی به فضا‌های شهری شیراز در مناسبت‌ها است.

وی با بیان اینکه توان و امکانات کافی برای فضاسازی همه شهر را نداریم، گفت: فراهم‌سازی نماد‌ها در فضاسازی شهری به جای شیوه‌های قدیمی در دستور کار است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های شهر شیراز دچار مشکل سیستم صوتی هستیم، از طراحی طرح جامع بهبود سیستم صوتی شهر خبر داد و گفت: مجوز ترک تشریفات پس از برگزاری چند دور مناقصه و عدم استقبال پیمانکار ها، اخذ شده بنابراین طرح جامع بلندگوی شهری یکپارچه شهر شیراز در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول در محور اصلی راهپیمایی‌ها تا عید نوروز اجرا خواهد شد.

احداث باغ کودکان اوتیسم

چوبینی همچنین در خصوص احداث باغ کودکان، گفت: از شورای پنجم طرح احداث باغ کودکان تصویب شد، اما مورد بی مهری قرار گرفت که اکنون این باغ بین بلوار کسایی و رمضانی محله فرهنگ شهر احداث می‌شود همچنین با انتخاب پیمانکار امیدواریم این پروژه تا پایان آذرماه به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از باغ خانواده محله شهدای کشن با فضای ۷ هزار متر در اختیار کودکان اوتیسم قرار می‌گیرد، در خصوص تبلیغات شهری، گفت: سازه‌های تجاری در شهر شیراز توسط سازمان سیما و منظر برای تبلیغات برون سپاری شده و برخی از سازه‌ها که در اختیار سازمان فرهنگی قرارگرفته فاقد مکان مناسب یا عدم نور کافی است.

وی با تصریح اینکه ۱۰۰ نقطه شیراز برای ایجاد سازه‌های ۳ متری بدور از ایجاد آلودگی و ترافیک جانمایی شده است، افزود: برنامه‌های زیرساختی فرهنگی و ورزشی شهر شیراز گام به گام در حال برنامه‌ریزی است و با پشتوانه کار علمی و پژوهشی اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار