معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف منابع زیادی در اختیار دارد، گفت: این منابع به صورت امانت در اختیار این سازمان قرار گرفته، که باید از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل به احسن شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 04 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین تقدیر از یاوران وقف استان زنجان با تاکید بر مورد تایید بودن وقف در اسلام اظهار کرد: وقف به عنوان نهاد نظارتی در اقتصاد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و در واقع می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم تاثیرگذار خواهد شد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر موضوع یا داشتن وقف در همه امور مربوط به جامعه افزود: علاوه بر اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی، وقف در امور امنیتی هم از طریق آرامش‌بخشی به طرق مختلف ایفای نقش می‌کند.

وی موقوفات را مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و دینی دانست و ادامه داد: این نقش باید جدی گرفته شود و یاوران وقف از طریق تبلیغ می‌توانند به تزاید اعتماد ملی در این مقوله تاثیرگذار باشند.

نوری‌زاده با بیان اینکه اوقاف منابع زیادی در اختیار دارد، تصریح کرد: این منابع به صورت امانت در اختیار این سازمان قرار گرفته، که باید از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل به احسن شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان مطالعه نیت حدود ۸۰۰ واقف بیانگر عظمت روحی واقفان است، ادامه داد: تصریح کرد: واقفان انسان‌های رئوف و خیراندیشی هستند که در صدد حل مشکلات اجتماعی و خدمت به دین بوده‌اند.

وی حفظ منابع سرشار، اجرای نیات واقفان و افزایش منافع موقوفات را سه وظیفه اوقاف و امور خیریه دانست و ادامه داد: اوقاف ۲ هزار و ۱۰۰ میلیون تومان یعنی بیش نیمی از درآمد خود را صرف اجرای نیات واقفان کرده است.

نوری‌زاده با تاکید بر اینکه اوقاف می‌تواند کمک حال دولت در اجرای سیاست‌های کلان باشد، افرود: این کمک می‌تواند از طریق منابع و نیرو‌های انسانی کارآمد و مومن محقق شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به افزایش چندین برابری درآمد‌های اوقاف استان زنجان از زمان مدیریت فعلی اشاره و تاکید کرد: با افزایش درآمد‌های این اداره کل از ۷ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان، ارزش منابع حفظ و این منابع تبدیل به احسن شده و در واقع به اجرای مومنانه نیات هم کمک شده است.

وی هزینه‌کرد درآمد‌های اوقاف استان‌ها در داخل استان را متذکر شد و گفت: باید متوجه بود که اوقاف جای احتیاط مطلق است.
نوری‌زاده شفاف‌سازی و تعامل با مردم را از طریق کمک به حل مشکلات مورد تاکید قرار داد و افزود: منتهی تبیین قوانین و دستور‌العمل‌های اوقاف با تاکید بر احتیاط مطلق و تبدیل به احسن موقوفات با حفظ امانتداری باید در دستور کار داشته باشد.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار