کد خبر: ۱۱۳۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 10 October 2023

مشکلات مسکن مهر مازندران یکی ۲ تا نیست اما "میارکلا"‌ نامی است که بیشتر از دیگر طرح ها شنیده شد اما این موضوع ناشی از اجرای موفقیت و رضایتمندی اهالی آن نیست بلکه سال‌هاست ساکنان این واحدهای مسکونی زیربار کمبودها و کاستی های موجود روز را به شب می رسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح های مسکن مهر در ۲ قالب ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در دولت نهم در دستور کار قرار گرفته بود و بر این اساس حوزه پیگیری و ساخت واحدها در هر یک از این قالب ها بر عهده یک دستگاه به عنوان متولی امر قرار گرفت.

در آن مقطع زمانی متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان ها معرفی شد و اقدامات و بسترهای لازم برای انجام این مهم از جمله تامین زمین دولتی، فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی، ثبت نام و پرداخت تسهیلات با کارمزد را این نهاد انجام داد.

طبق اعلام رسمی اداره کل راه و شهر سازی مازندران سهم اجرای مسکن مهر در این استان ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد بود که از این تعداد ۴۰ هزار واحد در قالب مسکن مهر خود مالک است. یعنی اینکه افراد با داشتن زمین برای ساخت از تسهیلات مسکن مهر با کارمزد پایین برخوردار می شدند. 

به سرانجام نرسیدن بخش بیشتری از طرح های مسکن مهر به‌ویژه در مازندران اندر خم مسائل مربوط به تامین زمین، گرانی مصالح و تامین زیر ساخت های لازم از قبیل فاضلاب قرار گرفت به طوری که تاخیر و تعلل در اجرای برخی از این طرح ها به حدود یک دهه رسید.

بنا به گزارش اداره کل راه و شهرسازی مازندران پروژه های مسکن مهر میارکلای ساری، چالوس، رامسر و بهشهر از آن جمله طرح هایی هستند که در روند اجرا با تاخیر و تعلل مواجه شدند و چشم انتظاری چندین ساله را برای متقاضیان خود به همراه داشتند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار