کد خبر: ۱۱۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴ 18 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: کشت الگویی چغندر علوفه‌ای در سطح یک هزار مترمربع در منطقه دودانگه شهرستان ساری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به بحران خشکسالی و نیاز شدید واحدهای دامداری به نهاده‌های دامی و واردات قابل توجه در این بخش، تصریح کرد: 9 رقم بذر چغندر علوفه ای در اراضی شهر فریم دودانگه به صورت پایلوت الگویی نمایشی این محصول کشت شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: قیمت مناسب این محصول، افزایش تولید محصولات دامی، بکارگیری بهینه اراضی شالیزاری با کمبود آب و اراضی کم بازده، تأمین علوفه با کیفیت بالا و تازه، مفید بودن برای دام و همچنین افزایش تولید در هر هکتار نسبت به سایر محصولات از جمله مزایای چغندر علوفه‌ای است.

وی افزود: ترویج کشت این محصول با هدف تولید محصولات علوفه ای با بهره وری بالا و استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین تولید علوفه مناسب برای دامداری ها با استفاده از بذور تایید شده موسسه تحقیقات کشاورزی انجام می شود.

علوی یادآور شد: سال گذشته مراسم روز انتقال یافته های تحقیقاتی چغندر علوفه ای پاییزه باحضور دامداران، کشاورزان، محققان، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی در روستای طوقدار ساری برگزار شد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار