مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:
تابناک هرمزگان- مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری جلسه هم اندیشی و بررسی فراخوان واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر صیادی استان با حضور معاون مدیرکل دفتر توسعه بنادر ماهیگیری شیلات ایران ، رئیس اداره تجهیز و نگهداری بنادر شیلات ایران ، معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، معاون برنامه ریزی و منابع شیلات استان و جمعی از مسولین شیلاتی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 25 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//مسعود بارانی در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه صید و صیادی در استان هرمزگان اظهار داشت: در نوار ساحلی استان هرمزگان بیش از ۳۵ هزار صیاد مشغول به فعالیت هستند که خدمات رسانی به این جمعیت زحمتکش از طریق بنادر صیادی باید به بهترین شکل ممکن و در شان این عزیزان باشد.

بارانی هدف از این نشست را ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان در بنادر صیادی، بررسی و بحث پیرامون شیوه نامه انعقاد قرارداد بنادر صیادی، راه‌های افزایش درآمد تعاونی‌های بهره‌بردار صیادی، تلاش برای تجهیز و نگهداری بنادر صیادی و ارتقا و بهبود بیش از پیش وضعیت مدیریت بنادر صیادی خواند و گفت: امید است با بهره گیری از حمایت های خوب سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان شاهد ارتقای فعالیت های صید و صیادی و خدمات رسانی به این قشر زحمت کش باشیم.

وی افزود: در سال گذشته به واسطه مجاهدت‌های صیادان در استان هرمزگان شاهد کسب رتبه اول صید توسط استان هرمزگان با بیش از 321 هزار تن صید در سال بوده‌ایم که بی‌شک خدمات ارائه شده در بنادر صیادی نقش موثری در این مهم داشته‌اند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه 35 درصد از بنادر صیادی کشور متعلق به استان هرمزگان است، ادامه داد: استان هرمزگان توانسته در سال گذشته بیش از 36 درصد از صید کشور را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است استان هرمزگان دارای 19 بندر صیادی است که مدیریت بالغ بر 15 بندر صیادی به بخش خصوصی (تعاونی های صیادی) واگذار شده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: شیلات هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار