معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: ۶۴۸ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام خود را قطعی کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 26 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» مرتضی ولی پوری افزود: از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه مطابق جدول زمانبندی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مهلت ثبت نام قطعی اعلام شده بود.

وی بیان کرد: استان البرز ۲ مرکز انتخابیه اصلی دارد که در مرکز انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس ۵۲۷ نفر با ترکیب ۴۴۳ نفر آقا و ۸۴ نفر خانم اقدام به ثبت نام نهایی کردند .

ولی پوری اضافه کرد: در مرکز انتخابیه طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ نیز ۱۲۱ نفر با ترکیب ۱۰۶ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم اقدام به ثبت نام نهایی داشتند .

وی با اشاره به صدرنشینی استان البرز در تعداد ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور همانند پیش ثبت نام گفت: در مجموع ۹۹ نفر خانم معادل ۱۵ درصد و ۵۴۹ نفر آقا معادل ۸۵ درصد آمار ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.

ولی پوری استقبال گسترده داوطلبان انتخاباتی در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز را زمینه ساز مشارکت مردمی دانست و تاکید کرد: سیر مراحل بعدی انتخابات طی خواهد شد و استانداری ها و فرمانداری های این استان به همراه بخشداری ها از آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت قوانین برخوردار هستند .

وی تاکید کرد: انتخابات توسط خود مردم اجرا می شود چراکه موید این ادعا ترکیب عوامل اجرا، نظارت و بازرسی که از بطن مردم هستند، می تواند باشد .

معاون استاندار البرز گفت: از مجموع ۱۱ نفر هیات های اجرایی که در سطح هر فرمانداری و بخشداری مستقل تشکیل شده شامل فرماندار یا بخشدار، نماینده قضایی و رییس یا سرپرست ثبت احوال به عنوان اعضای حقوقی هیات های اجرایی محسوب می شوند و هشت نفر بقیه که از معتمدان با ترکیب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی تشکیل می شوند از خود مردم هستند .

وی اضافه کرد: انتخابات در واقع توسط خود مردم برگزار می شود و دولت صرفا نقش هماهنگ کننده ای را دارد .

وی گفت: از امروز کار بررسی صلاحیت افراد ثبت نامی به مدت ۱۵ روز توسط هیات های اجرایی بر اساس مستندات قانونی آغاز می شود.

وی افزود: ضمنا گزارش تکمیلی ثبت نام‌نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد. 

طبق تقویم انتخابات اول اسفندماه اسامی نهایی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار