کد خبر: ۱۱۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 28 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، عضو شورای عالی کاشت حلزون کشور از موفقیت صد درصدی عمل های کاشت حلزون شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد و گفت: از خیرین تقاضا داریم این مرکز را حمایت کنند. 

موفقیت صد درصد عمل های کاشت حلزون شنوایی در بابل  

 

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، دکتر هاشمی با حضور در بیمارستان آیت ا.. روحانی (ره) بابل گفت: کاشت حلزون از سال 1370 در کشور شروع شد و بدلیل متقاضی زیاد در سراسر کشور توسعه پیدا کرد و مراکز مختلفی که توانایی کافی هم از لحاظ دانشگاهی هم از لحاظ نیروی انسانی و نیروی تخصصی داشتند شروع به کار نمودند.
دکتر بصیر هاشمی دبیر بورد تخصصی رشته گوش و حلق و بینی وزارت بهداشت بیان داشت: با توجه به جایگاه بابل در حوزه پزشکی و همچنین نیاز منطقه و پیگیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی بابل، این موضوع در دستور کار کمیته عالی کاشت حلزون قرار گرفت که با نظر مثبت با راه اندازی این مرکز موافقت شد و در اردیبهشت 1400 در این دانشگاه شاهد انجام نخستین عمل کاشت حلزون بودیم.
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اذعان داشت: دو سال بعد از افتتاح مرکز کاشت حلزون بابل، 88 عمل کاشت حلزون در این مرکز انجام شده است که آمار بسیار خوبی می باشد.
وی با اشاره به اینکه دیگر نیازی نیست هموطنان شمالی به تهران بیایند، افزود: منطقه ای که تحت پوشش مرکز کاشت بابل خواهد بود استان مازندران، گلستان،سمنان و شهرهای همسایه می باشد.
دکتر سید بصیر هاشمی با اشاره به اینکه هزینه هر ایمپلنت کاشته شده برای هر بیمار حدود 13 هزار دلار است، افزود : خوشبختانه در ایران این عمل با حمایت دولت بصورت رایگان برای بیماران انجام می شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ذکر این نکته که در بین بیمارانی که در بابل شنوایی خود را بدست آوردند، کودک سندرومیک و همچنین دوقلو هم دیده می شود، افزود: با توجه به تیم خوب و هماهنگی و همکاری بین تیم جراحی، شنوایی شناسی، گفتاردرمانی ،بیهوشی و اتاق عمل خدمات در این حوزه با کیفیت خیلی خوب و سطح استاندارد های بین المللی در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح کشور 15 هزار عمل جراحی کاشت حلزون در مراکز مختلف انجام شده است، گفت: بسیار مایه خرسندی است که در بابل طی مدت دو سال این تعداد کاشت حلزون انجام شده است که نشان دهنده تجربه و اعتماد به نفس بالا و همدلی بسیار خوب تیم کاشت حلزون می باشد.
عضو شورای عالی کاشت حلزون کشور با ذکر این نکته که هزینه کاشت حلزون توسط دولت رایگان شده است، بیان داشت: از خیرین در سطح کشور تقاضا داریم در زمینه تجهیز دستگاه ها و ابزار جراحی مراکز کاشت حلزون شنوایی را حمایت کنند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار