مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از تولید انگور این شهرستان برای مصارف تازه‌خوری استفاده می‌شود، گفت: مابقی برای تولید کشمش تیزابی به کشورهای اروپایی و روسیه صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 30 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن مولایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان ابهر به انگور اختصاص دارد، اظهار داشت: در حالت نرمال حدود ۱۲۰ هزار تن در سال تولید انگور شهرستان ابهر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره اینکه ابهر قطب تولید انگور استان زنجان به شمار می‌آید، تصریح کرد: امسال عملکرد باغات انگور شهرستان تحت تاثیر خشکسالی سنوات گذشته و سال‌جاری و همچنین سرمازدگی بهاره قرار گرفت به طوری که امسال با کاهش ۴۰ درصدی تولید انگور در این شهرستان روبه رو شدیم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار تن تولید داشتیم که حدود ۳۰ درصد از تولیدی انگور برای مصارف تازه خوری، تهیه کشمش آفتابی و سایر فرآورده‌های انگور از قبیل شیره، آبغوره و... استفاده می‌شود، ادامه داد: مابقی برای تولید کشمش تیزابی (۷۰ درصد) به کشور‌های اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

مولایی گفت: در سال‌جاری تولید کشمش تیزابی از باغات انگور شهرستان ابهر بالغ بر ۱۵ هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی ابهر با بیان اینکه محصول انگور یک محصول استراتژیک برای شهرستان ابهر محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در این بخش اشتغال دارند و به لحاظ ارز آوری برای کشور، این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار