حجت الاسلام غضنفری گفت: امروز فعالیت فرهنگی در آموزش و پرورش بسیار مهم است و ما در ایام فتنه سال گذشته از این نقطه دچار آسیب شدیم و باید با همفکری، ساماندهی مناسبی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 31 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام غضنفری در جلسه طلاب و فضلای استان البرز مقیم حوزه علمیه قم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، به مسئله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جنایات بسیاری در غزه در حال رخ دادن است که جای تأسف دارد؛ اما حضور میدانی مردم اقصی نقاط جهان در آمریکا، انگلیس، قلب اروپا و سایر کشورها در اعتراض به این جنایت ها، نشانگر این است که چهره واقعی صهیونیست ها برای مردم روشن شده و روز به روز واقعیت باطنی آنان آشکار می گردد.

وی ابراز داشت: قریب به چهارماه است که به عنوان امام جمعه در محمدشهر کرج مشغول به خدمت شده و تجربیات و نظرات خود را به ما انتقال دهید تا بتوانیم خدمت بهتری داشته باشیم.

امام جمعه محمدشهر کرج خاطرنشان ساخت: امروز در منطقه محمدشهر کرج شاهد قومیت های گوناگون هستیم که فعالیت در این شهر نیاز به ظرافت های خاص خود را دارد که ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت طلاب و فضلا به صورت هدفمند استفاده نماییم.

سخنران این جلسه بیان داشت: مسئله اتباع نیز در منطقه ما وجود دارد که بحمدالله طرح خوبی در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی آنان در حال تصویب است.

حجت الاسلام غضنفری اظهار داشت: امام جمعه به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد؛ بلکه با همکاری بسیج، معاونت فرهنگی شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون و ... می توانیم در قالب قرارگاه، کارهای خوبی را انجام دهیم که بحمدالله آغاز شده است.

وی ابراز داشت: امروز ۲۵ هزار دانش آموز با قریب به ۶۰۰ مدرسه در محمدشهر کرج وجود دارد که تحت مدیریت یک مدیر آموزش و پرورش بوده و نمی توان با یک نفر کار را پیش برد و کارهای فرهنگی خوبی صورت نمی پذیرد.

امام جمعه محمدشهر کرج خاطرنشان ساخت: امروز فعالیت فرهنگی در آموزش و پرورش بسیار مهم است و ما در ایام فتنه سال گذشته از این نقطه دچار آسیب شدیم و باید با همفکری، ساماندهی مناسبی داشته باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: حضور فضلا و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش بسیار ضروری است و طلاب و فضلا باید برای آن برنامه داشته باشند و اگر ما نرویم، دیگرانی حضور پیدا می کنند که مشخص نیست خروجی آن چه باشد.

حجت الاسلام غضنفری اظهار داشت: ۴۲ مسجد در محمدشهر کرج وجود دارد که با کمبود روحانی در بحث مساجد مواجه هستیم و مباحث تبلیغی نباید فقط مختص به مناسبت ها باشد؛ بلکه در طول هفته و ماه هم باید بتوانیم از ظرفیت فضلا استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: ایمان جامعه در مساجد شکل می گیرد و اگر نتوانیم مساجد را با روحانی مستقر تقویت نماییم، خروجی مناسبی در جامعه نخواهیم داشت.

امام جمعه محمدشهر کرج خاطرنشان ساخت: رصد مشکلات فرهنگی منطقه و ارائه راهکار برای حل آن، وظیفه ما و شماست و یقینا این مشکلات حل شدنی است که البته با همفکری، هم اندیشی و حضور میدانی رخ خواهد داد.

سخنران این جلسه بیان داشت: برگزاری کارگاه های یک روزه برای دانش آموزان آموزش و پرورش، یکی از برنامه های ماست که بحمدالله خروجی های مناسبی داشته و موفقیت آمیز بوده است و می توانیم از این مدل برنامه ها در سطح منطقه داشته باشیم.

حجت الاسلام غضنفری در پایان به سوالات و نکات طلاب و فضلا پاسخ داد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین هادی، نماینده طلاب کرج و اشتهارد نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن خیرمقدم گفت: یکی از نکاتی که مورد تأکید نماینده محترم ولی‌فقیه در استان البرز، مباحث تبلیغی است که از مبلغان درخواست داریم پرونده تبلیغی خود را در دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف تکمیل نمایند تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان در مناسبت های تبلیغی استفاده نماییم.

نماینده طلاب کرج در این جلسه به برخی از شرایط و نکات مهم تبلیغی گروهی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار