اولین قطار سنندج روز پنجشنبه پس از بهره برداری از پروژه عظیم راه آهن سنندج - همدان با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور عازم تهران شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 02 November 2023

به گزارش تابناک کردستان، کلان پروژه راه آهن سنندج - همدان، پس از ۱۸ سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد.

طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده ، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

این پروژه تا قبل از دولت سیزدهم ۶۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود اما سال گذشته و پس از سفر رئیس جمهور به کردستان به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این استان مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت و اعتبارات لازم برای آن مصوب شد.

پس از آن از مهرماه سال گذشته با یک حرکت جهادی و تزریق اعتبارات ویژه و بهره گیری از ۴۵۰ نفر نیرو، ادامه کار از سر گرفته شد و امروز پس از گذشت ۲ سال از عمر دولت سیزدهم این پروژه بزرگ با دستان رییس جمهور به بهره برداری رسید.

شنیدن صدای سوت قطار، آرزوی دیرینه‌ مردم استان کردستان، بویژه سنندجی‌ها بود که با همت و پیگیری‌های مسئولان دولت سیزدهم به حقیقت پیوست و امرزوز سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و این سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار