معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 09 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سید محمد موسوی ظهر امروز پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل اقدامات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی جای تعامل و تاسف دارد.

وی در ادامه از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی خبر داد و افزود: بنا بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تا به امروز ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با حضور جوانان نخبه در عرصه تولید ماشین آلات راهسازی و معدن فعالیت می‌کنند.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: غریب به ۴۵ سال از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و کشور‌های همپیمانش علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، اما امروز با تلاش شبانه روزی نخبگان و دانشمندان ایرانی، در بسیاری از حوزه‌ها به توفیقات ارزشمندی رسیده ایم.

این مسوول اضافه کرد: صنعتگران ایرانی سربازان سخت کوش جنگ اقتصادی هستند و نه تنها نیاز‌های داخل کشور را در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند بلکه در بخش صادرات هم ورود جدی دارند.

وی با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی گفت: در طول فعالیت ۸ سال دولت قبل رشد کشور در این حوزه ۲/۵ درصد بود در حالی که در بازه دو ساله استقرار دولت سیزدهم این عدد به ۴/۵ درصد رسیده است.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار صادرات محصولات تخصصی صنعتی داشته ایم که در جای خود نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: تولید تراکتور در سال جاری به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تراکتور رسیده که در مقایسه با سالیان گذشته رشد ۴۰ درصدی افزایش تولید ثبت کرده ایم.

موسوی در پایان اذعان کرد: ایجاد روابط با کشور‌های مختلف منجر به افزایش صادرات و توسعه اقتصادی کشورمان مجر شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار