کد خبر: ۱۱۳۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 12 November 2023

به گزارش تابناک مازندران از سامانه استانداری مازندران ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل، خسارت 4 هزار میلیارد تومانی به تأسیسات روستایی و شهری مازندران وارد کرده است.
بر اساس این گزارش ، جلسه مدیریت بحران مازندران صبح امروز 21 آبان ماه با حضور محمدحسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، حسینی پور استاندار مازندران و مدیران و مسئولان دستگاه های عضو با هدف بررسی دقیق خسارات سیل این استان برگزار شد.

محمدحسن نامی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران در این جلسه، گفت: برداشت های غیرمجاز بستر رودخانه ها عامل بروز خسارت سیلاب های اخیر مازندران است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم آبخیزداری و آبخوان داری در مازندران تأکید کرد و گفت: باید در مازندران آبخیزداری جدی گرفته شود و با این شیوه عبور آب از رودخانه ها را باید کنترل کرد.

نامی توجه ویژه به سازه های تقاطعی و پل ها را خواستار شد و افزود: سیل، خسارت 4 هزار میلیارد تومانی به تأسیسات روستایی و شهری مازندران وارد کرده است.

وی با بیان این که مدیریت صحیح و نظارت سختگیرانه مانع خسارت حوادث می شود، گفت: خسارت سیلاب شهرستان های چالوس، عباس آباد، نور، نوشهر و سوادکوه حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده و خسارت نهایی نیز ارزیابی می شود.

ایجاد زیرساخت ها در پیشگری از طغیان رودخانه ها از مصوبات جلسه مدیریت بحران امروز بود.

به گزارش فارس؛ سیزدهم آبان ماه امسال بود که به دنبال بالا رفتن سطح رودخانه ها، سیل به برخی از زیر ساخت های مناطقی در نوشهر و چالوس در مازندران و برخی خانه های مردم آسیب وارد کرد 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار