معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۲۵ میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 14 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، عباسعلی نوبخت در نشست هم اندیشی ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین که ظهر امروز در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۳۶۵ هزار هکتار ظرفیت مطالعات آبخیزداری استان قزوین است که تاکنون مطالعات ۲۴۰ هزار هکتار آن انجام شده و مابقی نیز که شامل حدود ۱۲۵ هزار هکتار است، ضرورت دارد امسال شروع شود.

وی با بیان اینکه انسجام خوبی در مدیریت جامع آبخیزداری دشت قزوین وجود دارد، افزود: اگر بخواهیم برنامه ریزی درستی برای این دشت داشته باشیم نیازمند قرارگاه احیای دشت قزوین هستیم که به خوشبختانه با جدیت و پیگیری مسوولین استانی این مهم در استان قزوین انجام شده است.



رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۲۵ میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح‌های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.

این مسوول اضافه کرد: کشور ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم در دنیا و ۵ منظقه رویشی دارد. بر این اساس بایستی ظرفیت‌های خوب کشور را شناسایی و بر مبنای آن تصمیم سازی کرد.

وی همچنین به اهمیت اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری برای دشت قزوین اشاره کرد و گفت: مطالعات مدیریت جامع حوزه ابخیزداری دشت قزوین بایستی اصولی و کاربردی باشد تا بر اساس نتیجه مطالعات بتوان تصمیم گیری مناسب و سرمایه گذاری انجام داد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار