رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تولید و کاشت گون برای روستاها و مراتعی که اراضی رها شده دارند شرایط بهتری ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 17 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، مریم مختاری، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: در راستای تأمین امنیت غذایی در کشور، توانمندسازی جوامع محلی و بهبود اراضی رها شده در روستاها، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تدابیری را به اجرا درآورده است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه یکی از این اقدامات تولید و کاشت گون است، تصریح کرد: این طرح در نهالستان با حمایت و همراهی علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این طرح با موفقیت به پایان برسد، افزود: در صورتی که این گون‌ها به ثمر برسند، برای روستا‌ها و مراتعی که اراضی رها شده دارند شرایط بهتری ایجاد می‌کند.

مختاری گفت: طرحی که در حال حاضر در نهالستان کوشکن اجرا می‌شود طرحی در خصوص گونه‌های گون و گونه‌های بومی در حال انقراض استان زنجان است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه ۴ گونه از گون در ۴ قطعه جداگانه و با مساحت ۳۰۰ متر کاشت و نگهداری می‌شود، افزود: این گونه‌های گون دارای تولید بالا بوده و با توجه به اینکه گونه‌های خوش‌خوراکی هستند برای غنی‌سازی مراتع نیز استفاده می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار