کد خبر: ۱۱۳۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 19 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی را آسیبی برای هیئات مذهبی دانست گفت: جریاناتی همچون شیعه انگلیسی که پول زیادی دارند در هیات نفوذ پیدا کرده و در مرحله اول هیئات را می‌خواهند بی‌تفاوت کنند، در این زمینه نیاز به جریان‌شناسی سیاسی و در واقع کسب بصیرت سیاسی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه و مسئولین شورای هیئات مذهبی استان، ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زینب کبری (س) و هفته بسیج، اظهار کرد: فعالیت هیئات مذهبی با هیئات عزاداری که فقط در ایام حزن و اندوه فعالیت دارد متفاوت است.

وی افزود: هیئات مذهبی می‌تواند برنامه‌های قرآنی، مذهبی و موارد گوناگون دیگر داشته باشد و این یک فرصت بسیار خوبی است، شناسنامه‌دار شدن و اتصال آن به نهاد رسمی سازمان تبلیغات اسلامی آثار خوبی می‌تواند داشته باشد چرا که هیئت بی‌نام و‌ نشان می‌تواند آثار بدی داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: ما برای هیئات در مناسبت‌های مختلف می‌توانیم برنامه‌های خوبی داشته باشیم تا ایمان مردم قوی‌تر شود و معرفتشان به سیره ائمه اطهار (ع) و اخلاق دینی بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در جنگ فرهنگی و تهاجم نرم امروز باید بستری برای کارهای فرهنگی وجود داشته باشد که بسیج و هیئات مذهبی یکی از این ظرفیت‌ها هستند، هیئات برای اصل مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند کارآمد باشد، باید برای مشارکت حداکثری از همه ابزارها و اهرم‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه ساری عنوان کرد: تحویل یک نظام مسئله از هر هیاتی ضرورت دارد، در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های تبلیغات اسلامی مفید است.

این مسئول اعلام کرد: یکی از نارسایی‌ها ممکن‌ است فقر محتوایی و معرفتی باشد که ما فقط به مسائل احساسی بپردازیم و از نظر محتوایی مشکل وجود داشته باشد از این رو بهره‌گیری از ظرفیت یک روحانی برای تبیین مسائل دینی در هر هیات ضرورت دارد.

وی برگزاری جلسات پاسخگویی به شبهات، مسائل و سوالات را لازم دانست و اظهار کرد: بیان احکام شرعی ضرورت دارد یک جوان مسلمان باید این احکام را بداند چه چیزی پاک یا نجس است، درباره نماز، خمس و موارد دیگر اطلاع داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی نفوذ جریان‌های ناسالم سیاسی را آسیب دیگری دانست و اعلام کرد: جریاناتی همچون شیعه انگلیسی که پول زیادی دارند در هیات نفوذ پیدا کرده و در مرحله اول هیئات را می‌خواهند بی‌تفاوت کنند و قدم‌های بعدی هم برمی‌دارند که در این زمینه نیاز به جریان‌شناسی سیاسی و در واقع کسب بصیرت سیاسی توسط اعضای هیئات مذهبی در کنار ایمان داریم، توجه به امام زمان (عج) و نماز اول وقت نیز از همه چیز واجب‌تر است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار