رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از حصول سازش در ۲ هزار و ۹۰۰ پرونده تشکیل شده در هیأت‌های صلح‌و‌سازش استان طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 24 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی اظهار کرد: طی ۶ ماه سال جاری ۹۵ درصد از پرونده‌های تشکیل شده یعنی حدود ۲ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده در هیأت‌های صلح و سازش استان به سازش منتهی شده است.

وی به فرایند سخت و دشوار و بعضاً پیچیده دادرسی در پرونده‌های مهم از جمله پرونده‌های قتل عمدی اشاره و گفت: این تلاش‌ها یک روی سکه است و در سمت دیگر آن مجاهدت‌هایی است که شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: ایجاد مصالحه در این پرونده‌ها کار بسیار دشواری است که اعضای ستاد استانی صبر و شورا‌های حل اختلاف به بهترین شکل ممکن از پس آن برآمدند.

مقام عالی قضایی ادامه داد: در طول هفت ماهه سال جاری حدود ۴۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شورا‌های حل اختلاف استان نیز به سازش منجر شده است.

وی گفت: این آمار از میانگین کشوری که حدود ۴۱ درصد است بالاتر و امیدوارکننده به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد بهبود بیش از پیش فرایند مصالحه در پرونده‌ها باشیم.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار