رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا، خودروهای با درصد آلایندگی بالا در این استان راهی تعمیرگاه می شوند.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 03 December 2023

اعزام به تعمیرگاه در انتظار خودروهای آلاینده

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حمداله رحمتی پور اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا دراین استان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

رحمتی پور بیان کرد: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهار سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

وی یادآور شد: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار