فعال محیط زیست گفت: از مسئولین البرز درخواست دارم تا طرح زوج و فرد برای ر‌هایی از آلودگی هوا در کرج و شهرستان‌های استان اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 09 December 2023
به گزارش «تابناک البرز» زهرا صمدی گفت: طرح زوج و فرد در پایتخت به صورت جدی با توجه به افزایش آلودگی هوا اجرا می‌شود.
فعال محیط زیست ادامه داد: متأسفانه تا مشکل آلودگی هوا پیش می‌آید، مدارس تعطیل می‌شود، در صورتی که این مهم باید آخرین مرحله باشد.
وی افزود: ما هر ساله در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم، اما مسئولین در زمان بحران به فکر حل این مسئله هستند.
صمدی تصریح کرد: باید طرح زوج و فرد در استان البرز نیز با توجه به افزایش آلودگی هوا به صورت جدی اجرا شود تا بتوانیم این مشکل زیستی را قبل از اینکه به بحران تبدیل شود، مدیریت و کنترل کنیم.
این فعال محیط زیست گفت: در کشور‌های پیشرفته دنیا نیز مدارس را به دلیل آلودگی هوا تعطیل نمی‌کنند، اما در کشور ما تنها راهکار کاهش آلودگی هوا، تعطیلی مدارس است.
وی بیان کرد: در دوران کرونا بحث آموزش آنلاین در کشور داغ شد، اما هیچ‌گاه پاسخگو نبوده و تنها به عنوان یک مُسکن عمل می‌کند.
صمدی ادامه داد: سیستم آموزشی کشور در دوران کرونایی بسیار صدمه دید و دانش‌آموزان در زمینه درسی ضعیف شدند و بُعد تربیتی نیز در آموزش غیرحضوری کامل از بین رفت.
این فعال محیط زیست گفت: از مسئولین البرز درخواست دارم که طرح زوج و فرد برای ر‌هایی از آلودگی هوا در کرج و شهرستان‌های استان اجرا شود.
وی تأکید کرد: والدین به شدت از تعطیلی مدارس نگران هستند، زیرا می‌دانند که حق آموزش در بستر آنلاین ادا نمی‌شود و برای جبران این خلاء والدین باید چندین برابر هزینه کنند.
صمدی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم مسئولین آموزشی کشور متوجه نگرانی والدین باشند و با حل ریشه‌ای مشکل آلودگی هوا، مانع تعطیلی مستمر مدارس شوند و نگذارند این مشکل زیست محیطی به بدنه آموزشی و تربیتی کشور صدمه بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار