شهردار قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین تلاش کرده در راستای سیاست‌های کلان کشورمان حرکت کند و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را در دستور کار قرار داده و تاکنون ۶۳ پروژه کلان را در دوره ششم به اتمام رسانده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 10 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی صباغ در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری قزوین تلاش کرده در راستای سیاست‌های کلان کشورمان حرکت کند و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تاکنون ۶۳ پروژه کلان و همه پروژه‌های نیمه کاره مدیریت شهری به اتمام رسیده و حدود ۱۲ الی ۱۳ پروژه به صورت برج در حال جذب سرمایه‌گذار هستند و پس از اتمام مراحل اداری، به مرحله اجرایی می‌رسند.

شهردار قزوین تصریح کرد: حدود ۵۳۶ هکتار از بافت فرسوده شهر قزوین در ۵ پروژه دستخوش تغییر شده اند که می‌توان به منطقه هادی آباد اشاره کرد. برای این منطقه یک بسته تعریف شده است و همچنین در این راستا شاهد سه رویکرد بافت مذهبی در جنوب شهر، بافت فرهنگی و تاریخی در مرکز شهر و بافت تفرجی در شمال شهر هستیم.

صباغی عنوان کرد: در دولت سیزدهم تمامی جزییات پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و قرارداد‌ها باید در سامانه بارگذاری شوند که باعث شفافیت می‌شود.

این مسوول در مورد سوال دانشجویی در خصوص هزینه‌های مازاد پروژه کمربندی آیت الله باریک بین و همچنین انتقال میدان میوه و تره بار شهر قزوین عنوان کرد: در تمامی پروژه‌ها اختلافات مادی وجود دارد و تنها پروژه‌ای که ۱۰۰ رضایتمندی مردم را به همراه داشت پروژه کمربندی آیت الله باریک بین بود.

وی بیان کرد: مطالعات پروژه انتقال میدان میوه و تره بار طی دو سال اخیر انجام و زیرساخت‌ها نیز فراهم شده است و در حال حاضر توانسته ایم مساحت مجموعه جدید را از ۴۱ هکتار به ۱۰۹ هکتار افزایش دهیم و ۲۰ هکتار نیز الحاق شده است که سبب می‌شود ۵ شغل مزاحم از محیط شهری خارج شوند.

شهردار قزوین تصریح کرد: اولین شهری هستیم که فرودگاه داشتیم و آخرین شهری هستیم که فرودگاه نداریم و برای این موضوع باید از طریق بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، اما برخی اعلام می‌کنند این پروژه به دلیل مغفول بودن گردشگری و احداث هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، توجیه اقتصادی ندارد.

این مسوول در خصوص تعطیلی پروژه کمربندی آیت الله باریک بین و پیامبر اعظم تصریح کرد: در این پروژه هیچ توقفی نداشتیم جز چند مورد اداری که در کار‌های عملیاتی پیش می‌آید.

صباغ همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص وجود اختلاف بین مدیریت شهری و اعضای شورای شهر و همچنین دست داشتن یکی از خویشاوندان نزدیک شهردار در پروژه‌های ساختمانی استان نیز، با بیان اینکه در کار شورایی به دلیل تعدد نفرات اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: فرزند بنده تمامی پروژه‌های ساختمانی‌اش در شهر تهران است و تنها دو پروژه را در قزوین به دست گرفته و به زودی برای زندگی به تهران نقل مکان می‌کند.

وی از ساماندهی وانت بار‌ها و توقیف ۶۶ وانت بار خبر داد و افزود: تمام کار‌هایی که در شهر قزوین مشاهده می‌کنیم نتیجه تعامل بین مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قزوین می‌باشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار