معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن انتقاد از آموزش و پرورش مبنی بر اینکه آنچه که سازمان محیط زیست از این نهاد انتظار داشته است را انجام نداده است، گفت: اعتقاد داریم اصلاح آموزش و پرورش در حوزه محیط زیست یعنی بهبود و بهسازی محیط زیست و جبران همه خسارت‌های که به محیط زیست وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 11 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن انتقاد از آموزش‌وپرورش مبنی بر اینکه آنچه که سازمان محیط‌زیست از این نهاد انتظار داشته است را انجام نداده است، اظهار داشت: اگر از دل هر مدرسه‌ای تنها دو دانش‌آموز با محیط‌زیست آشنایی داشته باشند، در آینده خیلی از معضلات فعلی محیط‌زیست را نخواهیم داشت.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه در حال حاضر سازمان حفاظت از محیط‌زیست به سبب اینکه آموزش‌و‌پرورش در این حوزه کم‌کاری کرده است نمی‌تواند بهره‌برداری خردمندانه مناسبی از محیط زیست داشته باشد، تصریح کرد: در همین راستا آموزش‌و پرورش را پای‌کار آورده‌ایم و طبق تفاهم‌نامه بسته شده قرار است یک تجدیدنظر کلی در محتوای درسی آموزش‌وپرورش صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم اصلاح آموزش‌وپرورش در حوزه محیط زیست یعنی بهبود و بهسازی محیط زیست و جبران همه خسارت‌های که به محیط زیست وارد شده ادامه داد: اگر آموزش و پرورش یک کشور مجهز به دانش محیط زیست باشد و ذهنیت دانش‌آموزان را محیط زیستی بار بیاورد خیلی از مباحثی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم را نخواهیم داشت.

مرادی اضافه کرد: بنابراین عمیقاً اعتقاد داریم که نسل سازی محیط زیستی عملاً از آموزش و پرورش آغاز می‌شود چرا که هر گاه آموزش و پرورشی با اندیشه محیط زیست داشته‌ایم قطع به‌یقین محیط زیست حالش بهتر بوده و بهتر هم خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه درگذشته حوزه محیط زیست ضعیف نگه داشته شده است، ادامه داد:، در دولت مردمی همه تلاش ما این است که محیط زیست به جایگاه اصلی برگردد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی آن طور که وظایف‌شأن در قانون مشخص شده انجام نمی‌دهند، افزود: در بحث هوای پاک دستگاه‌های مختلفی مسئول هستند و تنها مسئولیت اجرای قانون هوای پاک بر عهده ماست، این در حالی است که کار‌های اساسی را سایر دستگاه‌های اجرایی باید انجام بدهند.

مردای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه همان‌طور که گفته شده سازمان محیط زیست یک سازمان مردم پایه است چقدر بستر برای مشارکت‌های مردمی در عرصه محیط زیست فراهم است و این سازمان برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی چه برنامه‌های دارد، گفت: یکی از کار‌های مهمی که سازمان محیط‌زیست در دولت مردمی انجام داده است بحث ارتباط و شناسایی گروه مخاطبان جدید است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت‌محیط زیست کشور با اشاره به تأسیس ۲ هزار خانه محیط زیست در سطح کشور افزود: این ۲ هزار خانه محیط زیست قرار است مطالبه‌گرانه مباحث محیط زیستی را در منطقه و هر استان بیان کنند.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو یکی از کار‌های که سازمان انجام داده است ایجاد زیر ساخت خانه‌های محیط زیست برای حضور مردم است.

مرادی با بیان اینکه در گذشته در حوزه‌های شناخت مخاطب کم‌کاری شده است، ادامه داد: در حال حاضر روی تمام اقشار از جمله گروه‌های جهادی، روحانیت، ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و ... نشست‌های مختلفی داشته و راهکار‌های همکاری را بررسی و تسهیل می‌کنیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در راستایی مردمی‌سازی با کانون مربیان فوتبال که حدود ۳۸هزار عضو دارد تفاهم‌نامه بسته شده است، گفت: روحانیت پای کار هستند و در این راستا قرار است از دل کارگروه فقه برای ائمه جماعت محتوای محیط زیستی تولید بشود که این موضوع برای نخستین‌بار در کشور رقم خورده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار