سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: جشنواره فرهنگی و رزشی زنان روستایی در روستاهای استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 15 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، آمنه غلام‌ویسی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و رزشی زنان روستایی در روستا‌های مختلف استان برگزار می‌شود و این روند استمرار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شادی و نشاط و ترویج ورزش به عنوان عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است.

غلام‌ویسی به احداث خانه‌های نشاط روستایی به عنوان دیگر برنامه اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: احداث ۵۰ خانه نشاط روستایی در کل کشور هدف‌گذاری شده که سهم استان کردستان از این میزان احداث ۲ خانه نشاط روستایی است.

به گفته وی، فرایند احداث خانه‌های نشاط روستایی با هماهنگی با دبیرخانه شورای مبارزه با اعتیاد استان در دو شهرستان استان با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال انجام است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان همچنین از افتتاح ۵ زمین ورزشی در روستا‌های استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: ۷ زمین ورزشی دیگر هم در حال احداث است که به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: از همراهی اداره کل امور روستایی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان که در اجرای این برنامه‌ها کمک حال ورزشی و جوانان استان بوده‌اند تقدیر می‌کنیم.

طلب ۵ میلیارد تومانی کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این جلسه با قدردانی از همراهی شهرداری سنندج در حمایت از کمپ بانوان، گفت: براساس دستور استاندار کردستان این کمپ به مکان دیگری منتقل و فرایند تجهیز با حمایت فرماندار در حال انجام است.

حسین رسولی اضافه کرد: کمپ ماده ۱۶ و سایر کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان فعال و ظرفیت خوبی را برای ساماندهی و درمان معتادین متجاهر فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های فراروی بهزیستی استان به عنوان دستگاه نظارتی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد طلب ۵ میلیارد تومان کمپ‌های ترک اعتیاد است که امیدواریم با همراهی و حمایت ویژه دبیرخانه شورا و سایر دستگاه‌ها هرچه زودتر شاهد پرداخت این طلب باشیم.

وی تصریح کرد: عدم پرداخت این مطالبات موجب شده کمپ‌های ترک اعتیاد در ارائه خدمات و تامین مواد مورد نیاز با مشکل مواجه باشند از این رو رسیدگی به این مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار