مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۶۰۳ طرح در این استان در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور توسط کارگزاران مجری ثبت شده است، گفت: مجموع اعتباراتی که برای ۶۰۳ طرح در استان درخواست شده است ۱۴۹ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 24 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان به اهتمامی که بسیج برای جذب منابع تبصره ۱۶ داشته است اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج سازندگی استان توانسته است ۳۰۸ میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه را در اختیار گروه‌های هدف خود که بیشتر در حوزه ایجاد اشتغال خرد بود قرار بدهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اشتغال خرد اثر بسیار قابل‌توجهی در بحث اشتغال استان دارد که نتایج آن را هم در آمار‌های رسمی اخیر منتشر شده توسط مرکز آمار ایران را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ سال‌جاری گفت: طبق توافق ملی که انجام شده است ملاک آمار‌ها در این حوزه سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور است که در این راستا تاکنون ۶۰۳ طرح در این سامانه توسط کارگزاران مجری ثبت شده است.

جعفری با بیان اینکه مجموع اعتباراتی که برای ۶۰۳ طرح در استان درخواست شده است ۱۴۹ میلیارد تومان است، افزود: از این مجموع طرح‌ها، ۲۰۶ طرح مربوط به بسیج سازندگی استان با رقم ۸۰ میلیارد تومان و با پیش‌بینی اشتغال ۶۲۲ نفری توسط بسیج سازندگی است که البته در حدود ۵۰ درصد به شبکه بانکی هدایت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در مورد بحث اشتغال استان، تعهد استان در سال ۱۴۰۲ به میزان بالای ۹۰ درصد در ۹ ماهه اخیر محقق شده است که عملکرد بسیج ۱۳۰ درصد بود، به‌عبارت‌دیگر ۳۰ درصد هم مازاد بر تعهدی که برای بسیج در استان تعیین شده بود محقق شده است و فرآیند‌های مربوطه هم در حال انجام است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار