رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح «خانه به خانه» به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله در مناطق و محلات مختلف شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 09 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا خسروی از اجرای طرح تفکیک زباله در مناطق و محلات مختلف شهر کرج تحت عنوان «خانه به خانه» خبر داد و گفت: در این طرح با توزیع بروشور در منازل و توضیح آموزشگران به خانواده‌ها سعی داریم مفاهیم تفکیک زباله را به جامعه منتقل کنیم.

وی با اشاره به جدیت سازمان در برنامه‌های فرهنگی در مسیر نهادینه کردن موضوع مهم تفکیک زباله از مبدا مطرح کرد: در این راستا آموزش محله به محله در دستورکار قرار گرفته است. آموزشگران حوزه تفکیک زباله به درب منازل مراجعه و مفاهیم تفکیک از مبدا را به خانواده‌ها تشریح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح بروشور آموزشی و کیسه‌های زباله نیز به خانواده‌ها ارائه می‌شود، عنوان کرد: هرچه زمان می‌گذرد، زمین و محل مناسب برای دفن زباله‌ها به سختی پیدا می‌شود، بنابراین با تفکیک و بازیافت زباله‌ها کمک بزرگی به محیط زیست خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج یادآور شد: برای این کار کافی است از بدو تولید زباله، آنها را با توجه به خشک یا تر بودنشان تفکیک و سپس زباله‌های خشک قابل بازیافت همچون کاغذ، مقوا، شیشه، پلاستیک و … را برای بازیافت، تفکیک و جدا کنید.

شایان ذکر است پس از جمع آوری چرخ دستی‌ها و حضور خودروهای ملودی در سطح مناطق ده گانه، آموزشگران نیز در سطح مناطق حضور می‌یابند و به طور همزمان طرح خانه به خانه با مفاهیم پسماند اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار