دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت بر ضرورت آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان در زمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 16 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، مرتضی محمدی ظهر امروز در نشست بررسی نقش موثر رسانه و فضای مجازی در ایام انتخابات و غیرانتخابات شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون فضای مجازی به معنای خاص کلمه، مجازی نیست بلکه فضای حقیقی است و راهبری می‌کند. بسیاری از موضوعات که در فضای حقیقی در حال رخ دادن است، نشات گرفته از فضای مجازی است که در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان آبیک هم این موضوعات وجود دارد.

وی افزود: برخی با ایجاد صفحات بی هویت در فضای مجازی، اهداف خاص خود را دنبال می‌کند و برخی نیز قصد توهین و تخریب افراد دیگری را دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، به مسوولان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اعلام شده نسبت به رصد و مدیریت کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام کنند. در صورتی که افراد در فضای مجازی توهین و تهدیدی انجام دهند و امنیت روانی را مردم هدف قرار دهند، تذکر لازم داده می‌شود و در صورت تکرار، قطعا برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: آمادگی برگزاری نشست با رسانه‌ها و فعالان مجازی شناخته شده و باهویت را در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک داریم و با بهره‌گیری از ظرفیت آنها، فضای مجازی را در ایام انتخابات، مدیریت خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: لازم است مسوولان در پاسخگویی سریع به خبرنگاران در موضوعات مختلف، همکاری لازم را داشته باشند و خبرنگاران هم با رعایت امانتداری، صداقت و اطلاع رسانی صحیح اخبار را به سمع و نظر مردم برسانند.

این مسوول با بیان اینکه امری واجب‌تر از آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه‌ای بین دانش آموزان در زمینه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه برخی دانش آموزان در زمینه موضوعات دینی، شرعی و قانونی اطلاعات کافی ندارند که به دلیل عدم روشنگری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: البته هر یک هفته یا ۱۰ روز با حضور همکاران قضایی و روحانیون، زنگ پیشگیری در مدارس اجرا و مسائل قانونی و مذهبی برای دانش آموزان تبیین می‌شود، اما می‌طلبد که برنامه‌ریزی مدون و ویژه‌ای برای ارتقاء اطلاعات دانش آموزان در حوزه‌های مهم صورت گیرد که برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه در تحقق این مهم، بسیار موثر است.

محمدی عنوان کرد: آسیب‌هایی که نوجوانان با آن‌ها مواجه می‌شوند به مراتب بیشتر از افراد دیگر می‌باشد و ممکن است بر اثر ناآگاهی، عدم اطلاع از جرایم و اجیر شدن اشخاص مرتکب جرم شوند و آینده خود را تباه کنند که هم والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و هم متولیان امر تعلیم و تربیت علاوه بر آموزش، در پرورش و تربیت صحیح دانش آموزان نیز کارآمد عمل کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار