رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شورای برنامه‌ریزی استان حق بهره‌برداری از املاک مازاد دستگاه‌ها را دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 20 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: کردستان در نرخ بیکاری از میانگین کشوری هم پایین‌تر است و این جایگاه نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری در این حوزه درست است و امیدواریم روند کاهشی نرخ بیکاری استان در ماه‌های آینده نیز شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کردستان در پاییز امسال به ۹.۸ درصد کاهش یافت، تصریح کرد: این نسبت به پاییز سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده و بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور مربوط به استان کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اضافه کرد: برای نخستین بار دولت و سازمان برنامه و بودجه در راستای اجرای قانون حساب واحد خزانه همت گمارد که خروجی آن ایجاد شفافیت، انضباط‌بخشی به فرایند بودجه‌ریزی و پرداخت به ذی‌نفع نهایی است.

محمدی با بیان اینکه این مهم مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: اجرایی‌شدن این قانون مزایای زیادی از جمله شفافیت و سبب ایجاد انضباط مالی در حوزه اعتبارات هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ در بخش اعتبارات هزینه‌ای با کسری حقوق مواجه بودیم، افزود: در پایان دی ماه با توجه به پیگیری‌های مجدانه توانستیم کسری حقوق را تامین کنیم البته این به معنای این نیست که مشکل نداریم.

وی عنوان کرد: به لحاظ اعتبارات نیز خوشبختانه امسال به طور مطلوب مدیریت شد و در بخش دریافت یک درصد از فروش معادن و اخذ مالیات عملکردی از واحد‌های بزرگ هم اقدامات خوبی صورت گرفت و چندین واحد بزرگ استان هم تعامل خوبی در این راستا داشتند.

به گفته محمدی، تعدادی از وزارتخانه‌ها در استان دارای چند دستگاه زیرمجموعه هستند که تنها یک نماینده آن‌ها در جلسات شورای برنامه‌ریزی حضور دارد انتظار داریم اطلاع‌رسانی موارد و مصوبات شورا توسط این نماینده به دستگا‌های همکار انجام شود.

وی با عنوان اینکه شورای برنامه‌ریزی استان حق بهره‌برداری از املاک مازاد دستگاه‌ها را دارد، گفت: در همین راستا مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص ساختمان غله به مجتمع توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر با رای اعضای این شورا به تصویب خواهد رسید.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار