جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری یک مرد ۴۷ ساله که با سوء استفاده از اعتماد مخاطبان خود در سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم اقدام به ارائه رسید‌های جعلی بانکی نموده و از این طریق مبلغ ۵ میلیارد ریال از شهروندان در استان البرز کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 21 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» محمد نادربیگی گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش یخچال در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، فردی با من تماس و پس از توافقات تلفنی اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد و از طریق راننده اسنپ کالا را تحویل گرفت که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی با اشاره به ارجاع پرونده های مشابه به پلیس فتا استان، علی رغم حرفه ای عمل کردن متهم و جابجایی چندین باره کالا در بین چندین راننده اسنپ برای عدم شناسایی، بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضائی وی را در یکی از محلات استان تهران دستگیر و به پلیس فتا البرز انتقال دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تا کنون ۱۷ شاکی به این پرونده شناسایی شده است، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.

وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار