کد خبر: ۱۱۵۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 31 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 11/11/1402 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

زمینگیر شدن ۲ سارق مسلح در شهرستان نکا

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان از زمینگیر شدن ۲ سارق مسلح و هلاکت یکی از آنان در شهرستان نکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پلیس ، سردار سید موسی حسینی درباره این خبر، گفت: ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر امروز در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد سارقان مسلح منزل با خودروی پلاک جعلی، موضوع بلافاصله در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت با تقویت گشت های انتظامی ماموران خودروی مورد نظر را با ۲ سرنشین مرد حین تردد در یکی از خیابان های این شهر مشاهده کردند. 

سردار حسینی، اظهار داشت: سرنشینان خودرو که به محض مشاهده ماموران پلیس اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده بودند با واکنش ماموران مواجه شده و زمینگیر شدند . 

وی خاطر نشان کرد: در این درگیری مسلحانه یکی از سارقان در پی اصابت گلوله پلیس به هلاکت رسید و همدست وی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان این که متهمان اهل و ساکن یکی از استان های جنوب غربی کشور بوده اند از کشف ۲ قبضه سلاح  مورد استفاده توسط متهمان در این عملیات خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان از مصدومیت یکی از ماموران انتظامی در این درگیری خبر داد و افزود؛ تحقیقات تکمیلی پلیس در این زمینه ادامه دارد .

______________

دستگیری مامور قلابی اداره گاز در "آمل" 

سرهنگ کیان مهر، سرپرست انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق منزل که بعنوان مامور گاز به منازل شهروندان میرفت، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ"حسین کیان مهر" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم سابقه دار در امر سرقت را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده اعتراف کرد که به همراه یک خودرو زانتیا و یک قبضه اسلحه پنج تیر بعنوان مامور گاز به منازل شهروندان میرفت و اقدام به سرقت می کرد.

سرهنگ کیان مهر یاد آور شد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

-----------------------------

کشف 5 کیلوگرم تریاک در نوشهر 

سرهنگ درویشی، فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 5 کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "علی اکبر درویشی" در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس اين فرماندهی از خرید و فروش مقادیری مواد مخدر توسط  یک قاچاقچی مطلع و برنامه ریزی لازم را برای دستگیری آغاز کردند.

وی افزود: با ادامه تحقیقات و با هماهنگی قضایی، مخفیگاه متهم تحت مراقبت نامحسوس ماموران پلیس مبارزه با مواد مواد مخدر شهرستان قرار گرفت. 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر  ادامه داد: ماموران پس از انجام تحقیقات زمانی که اين متهم، قصد فروش مقاديري مواد مخدر را داشتند با یک اقدام غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنان اقدام و 5 کیلو ماده مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ درویشی از همکاری فراگیر شهروندان در انجام ماموریت های مختلف پلیسی قدردانی و خاطر نشان کرد: قاچاقچی دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

-----------------------------

دستگیری قاتل فراری پس از 5 سال در "آمل"

سرهنگ کیان مهر، سرپرست انتظامی شهرستان آمل از دستگیری قاتل متواری پس از 5 سال فرار با تلاش ماموران پلیس در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "حسین کیان مهر" اظهار داشت:پس از وقوع قتل عمد در شهرستان ایلام و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره عمليات ويژه پليس اگاهي با کارهای اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری شده، پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ کیان مهر خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی ( قتل) عمد که حدود 5 سال قبل در ایلام اتفاق افتاده بود معترف و انگیزه خود را اختلافات شخصی با مقتول عنوان کرد.

-----------------------------

کشف 13 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامی شهرستان ساری طی 48 ساعت از کشف 13 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به 4 خودرو خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگ

زاري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی در مسیر حوزه استحفاظي به 3 خودرو نیسان، یک کامیونت فوتون حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی های مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آنها 13 تن چوب که بصورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: 5 نفر از متهمان که شامل رانندگان خودرو و سرنشینان بودند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------

کشف 6 کيلو و 600 گرم ترياک در سوادکوه

سرهنگ عبدي، جانشين انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگيري دو قاچاقچي مواد مخدر و کشف 6 کيلو و 600 گرم موادمخدر ترياک خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ صدرا عبدي در تشريح اين خبر بيان داشت : ماموران انتظامي در پي کسب خبر مبني بر جابجايي و پخش مواد مخدر توسط دو عامل افيوني، بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: مأموران انتظامي اين فرماندهي با انجام تحقيقات پليسي و بررسي ميداني متهمان را در حال جابجايي مواد مخدر با خودروي شخصي شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه توقيف کردند.

جانشين انتظامي شهرستان سوادکوه با اشاره به دستگيري موفقيت آميز متهم، تصريح کرد: ماموران انتظامي در بازرسي از خودروي سواري توقيف شده، 6  کيلو و 600 گرم موادمخدر ترياک را کشف و متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده براي اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.

سرهنگ عبدي در پايان خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي شبانه روز و در اقصي نقاط کشور با سوداگران مرگ و قاچاقچيان افيوني برخورد قاطع و قانوني مي کند و هرگزاجازه جولان و سرکشي به آنان نخواهد داد.

-----------------------------

دستگيري سارق با 30 فقره سرقت در چالوس

گروه استان ها - مازندران - فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري سارق با 30 فقره سرقت داخل خودرو در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در حوزه کلانتري 12 شهرستان چالوس، موضوع بطور ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري 12 شهيد بهشتي اين فرماندهي با تحقيقات فني پليسي يک سارق اهل يکي از شهرستانهاي غرب استان شناسايي و با هماهنگي قضائي با يک عمليات منسجم شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس با بيان اينکه متهم به 30 فقره سرقت داخل خودرو شامل ضبط صوت خودروهاي پژو 206 و پرايد در شهرستان چالوس اعتراف کرد .

سرهنگ سليماني با اشاره به اينکه متهم ضبط خودروهاي سرقت شده را به يک مالخر در يکي از شهرهاي غرب استان مي فروخت که با همکاري سارق، مالخر نيز دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس به شهروندان توصيه کرد خودروهاي خودرو هاي خود را در مکان هاي خلوت و تاريک پارک نکنند تا مورد وسوسه و سوء استفاده سارقان قرار نگيرد.

-----------------------------

افزايش 51 درصدي کشف سرقت ها در حوزه کلانتري و پاسگاههاي مازندران

سرهنگ جعفري، رئيس پليس پيشگيري استان مازندران با اشاره به ارتقا عملکرد کلانتري ها و پاسگاه ها در تأمين امنيت، از افزايش 51 درصدي کشف سرقت ها در استان طي 10 ماهه گذشته خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"سيد محسن جعفري" در تشريح اين خبر گفت: در ده ماه گذشته با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماموران انتظامي کلانتري و پاسگاه ها و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، شاهد افزايش قدرت و توانمندي پليس پيشگيري در مهار و کنترل جرائم هستيم .

وي از افزايش 51 درصدي کشف انواع سرقت توسط کوپ ها در استان مازندران طي 10 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در طي اين مدت در حوزه دستگيري سارقين نيز با افزايش 14 درصدي همراه بوده است .

رئيس پليس پيشگيري استان مازندران با بيان اينکه دراين بازه زماني وقوع سرقت هاي مهم نيز نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهي داشته تصريح کرد : وقوع سرقت مغازه 25درصد، سرقت منزل 19درصد، اماکن دولتي 12 درصد، سرقت اماکن خصوصي 6درصد، سرقت اتومبيل 4 درصد  با کاهش همراه بوده است.

وي با اشاره به افزايش 15درصدي کشفيات مواد مخدر توسط ماموران کلانتري و پاسگاه هاي سطح استان ،تصريح کرد: در طي اين مدت بيش از به 700 کيلوگرم

انواع مواد مخدر از عاملان افيوني کشف شد .

سرهنگ جعفري در ادامه تصريح کرد : با تلاش همکارانم در کوپ هاي استان دستگيري معتاد 39درصد  ودستگيري خرده فروشان مواد مخدر 5 درصد  افزايش داشته است.

رئيس پليس پيشگيري استان مازندران در پايان با تاکيد بر عزم پليس براي پيشگيري از وقوع جرائم خاطر نشان ساخت: پليس تمام تلاش خود را در راستاي افزايش امنيت و پيشگيري از سرقت و برخورد با هنجارشکنان و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي انجام خواهد داد.

-----------------------------

کشف 3 هزار نخ سيگار قاچاق در چالوس 

سرهنگ سليماني، فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف 3 هزار و 280 نخ سيگار قاچاق به ارزشي 400 ميليون ريال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" تشريح کرد: در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به خصوص کالاهاي سلامت محور ماموران پليس آگاهي واطلاعات  شهرستان چالوس  از فروش انواع مواد دخاني توسط فردي در آن شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، تصريح کرد: ماموران در اقدامي اطلاعاتي در بازديد از يک واحد صنفي موفق به کشف 3280 هزار نخ سيگار قاچاق غير مجاز خارجي ،تعداد 194 پاکت تنباکو و تعداد 400 بسته رول پيپر خارجي غير مجاز به ارزش 400 ميليون ريال کشف کردند.

وي بيان کرد: کالاي قاچاق کشف شده به اداره مربوطه تحويل و متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد .

سرهنگ سليماني با اشاره به اين که احتکارکالا  و عرضه کالاهاي قاچاق و خارج از چارچوب قانون خصوصا کالاهاي سلامت محور منجر به اخلال در نظام اقتصادي کشور و به خطر افتادن سلامت جامعه خواهد شد، از مردم خواست: در صورت شناسايي عاملان عرضه کالاهاي قاچاق مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

-----------------------------

کلاهبرداري با رسيد ساز جعلي در مازندران

سرهنگ خورشاد، رئيس پليس فتا استان مازندران از دستگيري زوج کلاهبرداري که با استفاده از رسيد ساز جعلي از کسبه بازار شهرستان هاي بابلسر، فريدونکنار، محمودآباد ، نور و آمل کلاهبرداري نموده و در ازاي وجه نقد، رسيد جعلي را به رويت فروشنده رسانده و از مکان متواري مي شدند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ "سامع خورشاد" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت احدي از کسبه بازار مبني بر استفاده خانمي ميانسال از رسيد جعلي بانکي جهت خريد از وي به مبلغ 45 ميليون ريال، موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس فتا با انجام تحقيقات فني و بررسي هاي همه جانبه يکي از متهمان را شناسايي و پس از هماهنگي هاي قضائي در عملياتي ضربتي دستگير کردند .

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مازندران اظهار داشت: متهم با رويت تمامي ادله جرم به ناچار لب به سخن گشود و عنوان داشت که وي با همدستي فردي به هويت صفر غفاري اقدام به خريد از کسبه بازار شهرستان هاي بابلسر، فريدونکنار، محمودآباد ، نور و آمل و غيره نموده و در ازاي وجه نقد، رسيد جعلي را به رويت فروشنده رسانده و از مکان متواري مي شدند.

وي با بيان اينکه ديگر متهم اين پرونده دستگير شد، افزود: در بررسي گوشي تلفن همراه وي بالغ بر 40 حساب بانکي مجموعاً به مبلغ بالغ بر 2 ميليارد ريال کشف که با مالکين حساب ها تماس و تعدادي از آنها در اين پليس حاضر و متهمان را مورد شناسايي قرار دادند و پرونده به دادسرا ارسال و متهمان طي قرار وثيقه متناسب روانه زندان آمل شدند.

سرهنگ خورشاد از کسبه وبازاريان خواست: در خريد وفروش و پرداخت وجه از سوي مشتريان مراقب اين دست کلاهبرداري ها باشند تا مورد سوء استفاده و سرقت قرار نگيرند . 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار