مدیرکل دامپزشکی البرز با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۸ هزار سگ شناسنامه دار در البرز وجود دارد، اظهار کرد: تمامی این سگ‌ها در مقابل هاری و دیگر بیماری‌های شایع واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 06 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا رفیعی پور گفت: دامپزشکی در خصوص واکسینه کردن سگ‌های بلاصاحب در مقابل بیماری هاری مسئولیتی ندارد و این وظیفه به عهده نهادهای دیگر از جمله شهرداری‌ها و محیط زیست است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال انتقال این بیماری از حیات وحش به سگ‌های بلاصاحب و برعکس آن وجود دارد، دامپزشکی آمادگی دارد با دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را برای واکسینه کردن این حیوانات داشته باشد.

رفیعی پور ابراز کرد: واکسینه کردن حیوانات در مقابل هاری صرفا از طریق تزریق واکسن نیست و راه‌های دیگری مثل استفاده از واکسن خوراکی هم وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر روش واکسیناسیون خوراکی، برای پیشگیری و تحت پوشش قرار دادن اکثریت حیوانات به ویژه حیوانات وحشی در دنیا متداول شده است.

مدیرکل دامپزشکی البرز ابراز کرد: با به کارگیری واکسیناسیون خوراکی میزان پوشش ایمنی در سگ‌های ولگرد و سگ‌های صاحبدار افزایش می‌یابد و همین امر در سطح وسیعی موجب کاهش موارد حیوان گزیدگی و هاری می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه هاری بیماری مشترک بین حیوان و انسان است، استفاده از این نوع واکسن باعث افزایش سطح ایمنی در حیات وحش و گونه‌های دارای صاحب می‌شود که همین امر منجر به کاهش احتمال انتقال این بیماری به انسان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار