معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه کرج از شهرداری های تابعه این استان خواست نسبت به خروج مراکز عرضه دام به خارج شهر اقدام ضروری انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 14 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی عسگری در نشست ساماندهی مراکز عرضه دائم در کلانشهر کرج افزود: علاوه بر چهار نقطه در کلانشهر کرج، شهرداری های اقماری این مهم را باید برای عرضه دام سالم پیش بینی کنند.

وی با اشاره بر ضرورت طراحی استاندارد برای جانمایی عرضه دام بیان کرد: شناسایی نقاط مستعد و خارج از بافت شهری یا تغییر کاربری اراضی جهت اجرای این طرح در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری کرج با بیان اینکه باید فعالیت مراکز عرضه دام در سطح کلانشهر کرج ساماندهی شود، اجرای این طرح را از اهداف مهم این کارگروه برشمرد.

وی تاکید کرد: جامعه هدف، مردم هستند که محصولی سالم و با رعایت ضوابط بهداشتی و تحت نظارت دستگاه های متولی امر بدست آنان برسد.

عسگری بیان کرد: نگاه فعلی صرفا راه اندازی جایگاهی موقت برای عرضه دام در ایامی خاص نیست و باید با اختصاص فضاهای استاندارد موجود و بصورت دائمی و با اطلاع رسانی لیست این مراکز به مردم ساختار مند در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به ضوابط پیش بینی شده در قانون خاطرنشان کرد: بند ۲۰ ماه ۵۵ قانون شهرداری ها تکالیف قانونی و حدود مجاز را در این زمینه تعیین کرده است و هر شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را اجرایی کند.

عسگری تاکید کرد: با اعمال ماده ۱۶ و ترک تشریفات و با همکاری تعاونی های امورعشایر و سایر دستگاه های مرتبط با بهداشت و جهادکشاورزی نسبت به تحقق این طرح اقدام شود.

معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری کرج از شهرداری ها خواست تا ظرف مدت ۲ هفته نسبت به معرفی این مراکز به فرمانداری کرج اقدام کنند.

استان البرز دارای ۱۸ شهر و هفت شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار